Marketing stunts worden door veel bedrijven, instellingen en andere organisaties gebruikt om naamsbekendheid te creëren of om mensen er attent op te maken dat er iets nieuws aankomt. Ook bij artiesten speelt marketing een grote rol in het succes en dat wordt tegenwoordig alleen maar meer.
LEES OOK: Hoe is het eigenlijk gesteld met jouw online privacy?
Het laatste geval van spraakmakende marketing is afkomstig van tropical house dj en producer Kygo. Op zijn Instagram account met ruim 1,3 miljoen volgers zijn alle foto’s verwijdert en ook zijn profielfoto is verandert. Langzaam maar zeker voegt hij weet wat foto’s toe, maar dat zijn geen foto’s van shows of studio sessies. Op de foto’s lijkt het erop dat de aandacht richting de kleding wordt getrokken en het zou dus goed een reclame actie voor zijn eigen kledinglijn kunnen zijn. Wat het precies is, is vooralsnog onbekend, maar wie weet wat hij voor zijn fans in petto heeft.
Check de Instagram pagina van Kygo hier.
Naast deze stunt heeft Kygo ook op muzikaal gebied het een en ander klaarliggen. Een samenwerking met Selena Gomez zou in de maak zijn, maar daar blijft het niet bij. Ook met Charlie Puth heeft hij de handen ineen geslagen en zelfs de legendarische band U2 heeft met hem samengewerkt. De kans is dus groot dat ook dit jaar weer een top jaar van Kygo gaat worden.