De designer achter het logo van Aphex Twin deelt eerdere ontwerpen

Ivo Mollemans | 23 februari 2017
algemeen

Aphex Twin heeft (en doet dat overigens nog steeds) veel betekend voor de elektronische muziek. Zijn manier van muziek maken en de ontwikkelingen die hij daarmee veroorzaakte zijn door een hoop anderen overgenomen en na een stille periode met extreem weinig optredens komen er langzaam maar zeker weer wat shows in zijn agenda.

Het logo van Aphex Twin

Daar worden de fans natuurlijk erg blij van, want zo’n iconische muzikant kan niet zomaar stoppen. De iconische trekjes komen echter, net als bij menig ander muzikant, niet alleen van zijn muziek. Met name marketing speelt tegenwoordig een grote rol bij het behalen van succes en dat begint allemaal met het maken van een logo. Een logo kan simpel gemaakt worden met een beetje creatieve input, maar achter goed logo zit een heel proces verstopt dat je op het eerste gezicht niet altijd meekrijgt.

LEES OOK: Zo eert Obama housemuziek

Werk erachter

De designer van het logo van Aphex Twin heeft een hoop foto’s op Instagram gezet waarmee hij uitlegt hoe het design proces voor het logo van Aphex in elkaar zit. Omdat er in de tijd dat Aphex zijn Selected Ambient Works (1992) nog geen gebruik werd gemaakt van computers voor dit soort dingen moest alles met de hand gemaakt worden. Het was een hele klus om alle proporties goed te krijgen, maar uiteindelijk lukte het dus wel.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws