Engelse reclameautoriteit boos over Captain Morgan Snapchat-lens

Partyscene Redactie | 3 januari 2018
algemeen

Drankproducent Diaego heeft een relletje veroorzaakt in Engeland vanwege een Snapchat lens die reclame maakt voor het merk Captain Morgan. Met de lens kunnen gebruikers zich verkleden als de kapitein in kwestie, met feestelijke drankglazen en de tekst 'Live like the Captain'.

Alcoholreclame voor jongeren

Een beetje onhandig van de fabrikant, want net als in Nederland zijn er in Engeland strenge regels voor het maken van reclame voor alcoholische drank. Zeker als het gaat om een nogal jonge doelgroep, zoals die van Snapchat. De reclameautoriteit in het land, de ASA, is dan ook niet zo blij met Diaego's campagne omdat ze bang zijn dat hij vooral jongeren onder de 18 aanspreekt. 

Teruggefloten

Het drankbedrijf verdedigt zich door te benadrukken dat hun advertentie alleen is gericht op mensen die bij Snapchat staan geregistreerd met een leeftijd van 18 jaar of ouder. Een slecht excuus, want de werkelijke leeftijd van gebruikers is niet te controleren. Inmiddels heeft Diaego zelf de campagne offline gehaald.

Aanbevolen voor jou:
Dance Valley slaat nieuwe weg in voor editie 2018

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws