Clubs en organisaties kopieren teveel

Partyscene Redactie | 1 januari 2005
blogs

Zijn er nog wel genoeg vernieuwende dingen?



Lijkt het niet alsof dancefestivals jaar in, jaar uit, zonder wijzigingen de aankleding en line-up van zichzelf en soms ook van andere organisaties kopieren? Zijn vormgevers zo leeg dat ze niks creatiefs meer kunnen verzinnen en alleen anderen na kunnen apen? Sluipen op-dood-spoor-zittende programmeurs en radeloze stylisten, vermomd met brillen en plaksnorren, als spionnen stiekem door clubs van de concurrentie om af te kijken wat ze daar doen? Of pakken ze oude flyers uit de la, blazen het stof eraf, en zetten ze hetzelfde feest van vroeger neer?

Het lijkt alsof het vissen in de vijver van danceconsumenten met steeds flauwer lokaas gebeurt. Waarom zitten er zo weinig smakelijke, boeiende, nieuwe hapjes tussen? Zou men het publiek zo laag inschatten? De nieuwste generatie stappers is gretig op zoek en staat te popelen. De schone taak om hen hierin te boeien en op te voeden ligt bij de clubs en programmeurs.

'Niet vernieuwend', is een kreet die vaak klinkt.
Zou alles wat je kan verzinnen na meer dan 15 jaar house/dance niet minstens al 1 keer door iemand gedaan zijn? En kan je het de creatievelingen daarom niet kwalijk nemen dat ze met steeds meer van hetzelfde komen? Is het dan niet de hoogste tijd dat er iets totaal nieuws komt? Of is dit complete onzin en zijn er nog wel genoeg vernieuwende dingen?

Stelling: Clubs en organisaties kopieren elkaar en zichzelf teveel, de laatste tijd.

Voor alle duidelijkheid. Deze stelling geldt voor de hele, landelijke dance- en clubscene

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws