E&A events: 'Je moet er zaterdag gewoon bij zijn. And don’t let daddy know!’

Lucas Boon | 17 februari 2015
events


Essam Jansen en Alex Hes ken je als de mannen achter E&A events, en mocht je dat niets zeggen, dan doet de naam Don’t Let Daddy Know (DLDK) ongetwijfeld een belletje rinkelen. Ze zijn het gedachtegoed achter feesten als Kingsland Festival, Tiktak, Spinnin' Sessions in samenwerking met Spinnin' Records en dus het populaire DLDK. Aanstaande zaterdag is het zover, dan zullen onder meer Martin Garrix, Quintino en natuurlijk Sem Vox himself live komen draaien in een uitverkocht Ziggo Dome. Wij spraken Alex en Essam alvast voorafgaand aan dit bijzondere event.

Hé mannen! Neem ons eens mee terug in de tijd. Hoe is het voor jullie allemaal begonnen?
'We kennen elkaar sinds de brugklas. Toen we zeventien en achttien jaar waren, hebben we ons eerste feest gegeven – we wilden iets organiseren voor onze medestudenten. Echt puur voor de lol. In korte tijd zijn we uitgegroeid tot een serieuze en grote evenementenorganisatie. We doen Kingsland, dat gaat dit jaar naar zestigduizend mensen verdeeld over twee steden. Met Don’t Let Daddy Know gaan we nu al wereldwijd. Drie jaar geleden hadden we ons eerste avontuur op Ibiza. Ondertussen zijn we ook al in Zuid-Amerika geweest. Het gaat hard.'

En jullie hebben als eerste Martin Garrix internationaal geboekt.
'We kennen Martijn al langer. Vroeger zaten we samen veel in de studio, nog voor hij groot werd. Wij waren toen ook al druk met evenementen, waar hij dan kwam draaien. Zo’n drie jaar geleden hebben we ‘m neergezet in Ibiza. Niet lang daarna kwam ‘Animals’ uit. En de rest is geschiedenis. Het is wel mooi om te zien. Hij is natuurlijk enorm gegroeid, maar wij groeien ook als organisatie.'

Aanstaande zaterdag staat Martin Garrix op Don’t Let Daddy Know in de Ziggo Dome. Wat zijn jullie verwachtingen?

'Je moet er heen. En don’t let daddy know, haha! Nee, even serieus. Wat je kunt verwachten is veel show, het draait om gekkigheid. Special effects, noem maar op.'

Hoe zouden jullie het concept Don’t Let Daddy Know willen omschrijven?
'Je moet het zien als een lifestyle. Het is niet alleen een feestje. Mensen willen erbij horen. Het is echt een merk. Zoals je Coca Cola drinkt, zo wil je ook naar Don’t Let Daddy Know.'

Waar staat E&A events over tien jaar?
'In meer dan dertig landen. Dan kent iedereen Don’t Let Daddy Know. We willen wereldwijd heel veel mensen gelukkig maken met onze feesten. We willen dat iedereen denkt: dát is een vet feest.'

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws