Review: Minus Militia - The Legion of Strength

Eveline Meijer | 2 oktober 2014

Het nieuwe album van Minus Militia, The Legion of Strength, lijkt een verhaal te vertellen. Het album begint met een sterk science fiction gevoel, terwijl het in het midden veel meer richting een echte oorlog gaat. Het einde is een mooie overwinning en het verhaal is weer rond.

Weet wat je te wachten staat

'Prepare to get fucked up', klinkt het aan het begin van de plaat. Een terechte waarschuwing, want dit album is hard. 'Be Prepared', de eerste track van The Legion of Strength, heet je ook echt welkom. Een harde bas knalt direct door je speakers en je weet meteen wat je te wachten staat.

Fucked up!

Wat opvalt, is dat de nummers op dit album lekker in elkaar overlopen. Het sluit allemaal naadloos op elkaar aan. Er wordt vrij veel gewerkt met lyrics, waardoor je tussen het dansen door fijn mee kunt schreeuwen. De teksten zijn makkelijk en herkenbaar, wat des te prettiger is. Een minpuntje is dat veel nummers een lange opbouw hebben. Gelukkig gaan ze daarna ook echt los en word je inderdaad 'fucked up'.

Verhaal

Zoals eerder gezegd, lijkt The Legion of Strength een verhaal te vertellen. Als je het op deze manier gaat bekijken, zijn de eerste drie nummers het begin van het verhaal. Bij 'Genesis' gaat de revolutie van start en de track 'Crackin' Your Ribs' laat het gevecht beginnen. De titel van dat nummer is dan ook goed gekozen, maar dat geldt voor alle platen op het album. 'Crackin' Your Ribs' heeft een veel hardere en agressievere beat dan de eerste vier nummers, maar dat is niet iets wat daarna nog veel terugkomt. Zo is 'The Legion of Strength' meer een power song en geeft 'Reign Supreme' het beeld van een keihard gevecht.

Tracklist

1. Be Prepared
  2. Strike (Minus Militia Remix)
  3. The Endless Void
  4. Genesis (Official Supremacy Anthem 2014)
  5. Crackin' Your Ribs
  6. The Legion of Strength
  7. Street Regulator
  8. Reign Supreme
  9. Retaliation
  10. Particles of Destruction
  11. The Record Breaking (Minus Militia Remix)
  12. Break Down Low (Minus Militia Remix)
  13. God's Child (Minus Militia Remix)

Geweldig album

Minus Militia heeft duidelijk zijn best gedaan op deze plaat, want het zit echt perfect in elkaar. Met genoeg afwisseling en geweldige nummers is The Legion of Strength echt een knaller. Bovendien is het heerlijk dat de tracks perfect in elkaar overlopen, waardoor het album mooi samenhangt. Ook kun je door naar de tracklist te kijken al een aardig idee vormen van hoe deze plaat klinkt, aangezien de namen van de nummers perfect gekozen zijn. Al met al weer een geweldig album dus!

Nieuwsgierig geworden? Je kunt het album luisteren op Spotify, kopen in de webstore van Minus Militia en natuurlijk ligt hij ook gewoon in de winkels!

Connect met Minus Militia

Like: facebook.com/MinusMilitia