Met de Sennheiser Urbanite mag je gezien worden

Lucas Boon | 25 maart 2015

Sennheiser is een Duitse fabrikant van diverse geluidsapparatuur waaronder hoofdtelefoons en microfoons. Het merk verkoopt allerhande soorten headphones; op de website kun je aangeven voor welke gelegenheid of activiteit je er eentje nodig hebt, en je krijgt er talloze voorgeschoteld. Denk aan sport, reizen, gamen, muziek, dj'en. Bij Clublife Magazine zijn we geïnteresseerd in alles van dat, en de Sennheiser Urbanite XL Denim trok meteen onze interesse.

'Laat je oren verwennen', zo is er te lezen op de website van Sennheiser. En dat is misschien niet eens zo'n gekke omschrijving van dit model. De headphones zijn te gebruiken voor onderweg in je iPhone of iPad, maar ook voor in je pc tijdens het werk is 'ie geschikt.

Look

De look van een koptelefoon is niet geheel onbelangrijk, zeker niet in een tijd waar iedere dj of producer wordt gezien met de vetste headphones. En dat zit met Sennheiser Urbanite wel goed, het model ziet er strak uit. De donkerblauwe en beige kleur (het model dat wij hebben tenminste, de headphones komen in diverse kleurdesigns) geeft de koptelefoon een stoere look, hiermee mag je gezien worden. Of je nu een dj bent of niet.

sennheiser3

Feel

Wanneer je de on ear-headphones op je hoofd zet, voelt het even alsof je afgesloten bent van de buitenwereld, zelfs wanneer de muziek nog helemaal niet aanstaat. En met muziek op? Het geluid is gewoon goed; de beats dreunen bij je naar binnen. Als je net als wij graag naar dance of edm luistert, zit je met de Urbanite dus wel geramd. Tip: zet het geluid niet te hard, op ongeveer 50% word je al zo'n beetje weggeblazen - wat natuurlijk alleen maar een goed teken is!
Ook fijn: wanneer je de Urbanite afzet, blijft 'ie relaxed om je nek hangen. Hij is niet zwaar, waardoor je eigen nauwelijks doorhebt, dat je 'm überhaubt hebt afgedaan.

Ben je producer, dj of hou je er gewoon van om muziek te luisteren achter je pc? Scoor de Sennheiser Urbanite. Stoere look, prettige feel en het geluid is gewoon goed.

Prijs: €179