Deze 5 remixen zijn minstens net zo goed als het origineel

Peter Güldenpfennig | 20 maart 2014
headlines


Over het algemeen is een remix een leuke bijkomstigheid, een extraatje (met alle respect voor de remixers). Maar soms blaast een remix het origineel helemaal weg. Natuurlijk, het origineel blijft te gek, maar een remix laat soms zien wat het origineel ook had kunnen zijn. We presenteren je vijf remixen die minstens zo goed zijn als het origineel. Voor de vergelijking hebben we ook het ook het origineel bij de remix geplaatst.

Kylie Minogue - 'Come Into My World' (Fischerspooner Remix)

Kylie Minogue's 'Come Into My World', afkomstig van haar hitplaat Fever is een enorm lekker nummer. Sowieso was heel Fever heel vet. De remix die het New Yorkse electro-duo Fischerspooner heeft gemaakt van 'Come Into My World' is van een heel andere orde. Zo catchy hoor je remixen zelden, en dat terwijl het origineel al niet uit je hoofd te krijgen is. Een prestatie.


Hardwell - 'Spaceman' (Carnage Festival Trap Remix)

Hardwell's 'Spaceman' is een persoonlijk anthem van de Bredase dj. De epische versie waarmee hij zijn set op Ultra Music Festival 2013 opende staat ons nog in het geheugen gegrift. Toch gaan zelfs fantastische tracks als 'Spaceman' een keer vervelen. Hoewel trap-remixen vaker de plank misslaan dan een blinde timmerman is de versie die Carnage van 'Spaceman' heeft gemaakt een vette blijver.


The Opposites – 'Licht Uit' (Coone Remix)

Of je nou van hiphop houdt of niet, we moeten The Opposites in ieder geval credits geven voor het laten remixen van 'Licht Uit' door de Belgische hardstyle dj Coone. De heerlijke catchy remix van Coone vinden we stiekem vetter dan het origineel. Vooral ook omdat Coone de hele vibe van het nummer (feesten tot je erbij neervalt dus) vast weet te houden.


Madonna - 'Music' (Groove Armada Club Mix)

Het origineel van 'Music' is natuurlijk een geweldig nummer, laten we dat voorop stellen. Maar met het thema van het nummer verwacht je dat de track ook echt dansvloermateriaal is. Helaas voldoet de single echt niet in een clubmix, daarvoor is deze net iets teveel gericht op de radio. Gelukkig doet het Britse Groove Armada hun goede naam eer aan en hebben 'Music' een passende club make-over gegeven. Daarbij komen er af en toe elementen van klassieke muziek bovendrijven die gek genoeg erg goed in de remix passen.


Cedric Gervais vs Lana del Rey – 'Summertime Sadness'

Met haar '50's-look en een bijbehorende filmische sound brak Lana del Rey gigantisch door met 'Videogames'. Dat haar muziek zich ook goed leent voor dance bewijst de remix van 'Summertime Sadness' door Cedric Gervais. Hij heeft van het melancholische nummer een dansvloerhit weten te maken. Grappig detail: de remix was nooit bedoeld om wereldwijd uitgebracht te worden. Een nummer 1-positie op Beatport deed Interscope, het label van Lana del Rey, van gedachten veranderen.


Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws