Review: Hardwell presents: Revealed vol. 5

Peter Güldenpfennig | 27 juni 2014

Een nieuwe zomer, dus ook tijd voor een nieuw volume in de Hardwell Presents: Revealed-serie. Dit kunnen we in feite de belangrijkste verzamelaars noemen van Hardwell's Revealed Recordings. Niet dat de speciale Revealed-verzamelaars als de ADE-editie en de Miami 2014-editie niet de moeite waard zijn (die overigens ook een prima beeld geven van wat het label te bieden heeft), maar een Hardwell Presents... is toch net even specialer. Wij zijn niet de enigen die er zo over denken want op het moment van schrijven staat de verzamelaar netjes in de iTunes charts in de top 5.

De compilatie opent met Hardwell's 'Everybody Is In The Place' met de vocale sample van Freska Allstars maar die iedereen eigenlijk kent van The Prodigy. De track is een heerlijk uptempo nummer en ook een gelijk een mooie showcase voor de sound die Revealed najaagt en die het label terecht in de spotlight zet als een belangrijke pijler voor de dance.

'Left Behinds' van Paris Blohm en Taylr Renee doet dankzij de voorganger wel erg aan als een niemendalletje. Gelukkig gaat daarna meteen het niveau weer omhoog met Marcus Schossow & Arston's 'The Universe' en tracks van onder andere Dannic, Dyro, Deorro, Thomas Newson, een vette remix van 'NRG' van Duck Sauce en het gave 'Fire In Our Hearts' van Swanky Tunes. Natuurlijk komt er ook meer werk van Hardwell voorbij, vaak ook opvallende uitschieters. Behalve dan de afsluiter, want 'Spaceman', in welke edit, mashup of remix kennen we nu wel. Wel blijft het een gaaf nummer, maar de track voelt overbodig voor deze toch al sterke compilatie.

Uitschieter van de plaat? Wat ons betreft zijn dat er echt twee: de vette samenwerking tussen Dannic en Dyro met de track 'Radical', die overigens ook een officiële video heeft gekregen. Andere track die we (hopelijk) nog veel zullen horen deze zomer: Bassjackers & Kenneth G. met 'Rampage', een echte mainstage-bom. Hard draaien of niet draaien, een andere optie heb je niet.

Tracklist

1. Hardwell – 'Everybody Is In The Place' (I AM Hardwell Intro Edit)
  2. Paris Blohm & Taylr Renee – 'Left Behinds'
  3. Marcus Schossow & Arston – 'The Universe'
  4. Dannic – 'Zenith'
  5. Deorro & J-Trick – 'Rambo' (Hardwell Edit)
  6. Swanky Tunes feat. C. Todd Nielsen – 'Fire In Our Hearts'
  7. Ralvero – 'District'
  8. FTampa, Kenneth G – '97'
  9. Jordy Dazz & Fafaq – 'Jumbo'
  10. Hardwell feat. Matthew Koma – 'Dare You' (Hardwell Concert Edit)
  11. Thomas Newson – 'Ravefield'
  12. Marnik – 'Momentum'
  13. Dyro & Dannic – 'Radical'
  14. Armin van Buuren – 'Ping Pong' (Hardwell Remix)
  15. Dyro – 'Sounds Like'
  16. Hardwell & Joey Dale feat. Luciana – 'Arcadia'
  17. Bassjackers & Kenneth G – 'Rampage'
  18. W&W & Blasterjaxx vs Hardwell – 'Rocket Spaceman' (Hardwell & W&W Closing Edit)

Conclusie

Hardwell Presents: Revealed vol. 5Met Hardwell presents: Revealed vol. 5 toont Revealed wederom waarom het label vooraan staat bij het uitdelen van de setlist aan dj's. Hoewel we zo onze voorkeuren hebben voor bepaalde tracks, overdrijven we niet als we zeggen dat elke track minstens de moeite waard is om een keer gehoord te worden. Verplicht luistervoer als je een beetje wilt weten welke tracks dit festivalseizoen de setlists gaan domineren.