Public Enemy/Sellaband-project dreigt te mislukken

Partyscene Redactie | 21 december 2009
headlines

Niet genoeg ‘believers’

Riepen wij begin oktober nog keihard ‘yeah booooy’ tegen de ambitieuze plannen van Public Enemy om hun nieuwe album vooraf te laten financieren door de fans; inmiddels is bekend dat het targetbedrag nog lang niet behaald is.

Helaas dus toch 'Don't Believe The Hype' voor Public Enemy en Sellaband.Public Enemy deed een poging om hun fans direct bij het nieuwe album van de hiphop-formatie (gepland voor 2010) te betrekken, door ze via het Amsterdamse bedrijf Sellaband vooraf te laten investeren. Chuck D en Flavor Flav denken $ 250.000,- nodig te hebben voor het album en stelden dus 10.000 muzikale ‘aandelen’ beschikbaar met een minimale inleg van $25,-. Het was de bedoeling dat het complete bedrag voor het eind van dit jaar binnen zou zijn.

Met nog tien dagen te gaan is de teller echter blijven steken op zo'n $ 73.000, slechts 30% van het beoogde bedrag. Blijkbaar is het dus zelfs voor een grote en wereldwijd bekende act als Public Enemy niet mogelijk om genoeg ‘believers’ te vinden via Sellaband. Of zou het targetbedrag toch gewoon veel te hoog zijn geweest? Er is op dit moment geen duidelijkheid over het eventueel doorschuiven van de deadline door Sellaband/ Public Enemy en, als de stekker uit dit project wordt getrokken, wat er dan met de reeds geïnvesteerde bedragen gaat gebeuren.

Public Enemy-pagina op Sellaband

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws