Biermerk voor vrouwen op de markt

Partyscene Redactie | 29 augustus 2007
headlines

Charli's AngelsMeer biernieuws: onlangs meldden we al dat bier duurder wordt, en dat je het goedkoopste pilsje in Eindhoven drinkt. Nu introduceert Heineken aankomende vrijdag een speciaal vrouwenbier, geïnspireerd op vrouwenbladen en series als Sex and the City. Het bier, dat de naam Charli draagt en uit een speciale tap zal worden geschonken, is volgens de bekende brouwer een ‘unieke blend van cider, gerstemout en sprankelend water met een subtiele fruitsmaak’, aldus de website van Charli. ‘Lekker fris met toch een stevige bite. Ideaal als je niet van bier houdt en de kwaliteit van witte wijn niet helemaal vertrouwt.’

Het drankje heeft een alcoholpercentage van vijf procent en wordt geïntroduceerd in vijftien zogenaamde proefcafé’s in Deventer en Amsterdam. Heineken nam een ‘innovatiekantoor’ in de arm om na te denken over een concept voor vrouwenbier. Het bureau interviewde vervolgens talloze vrouwen en verdiepte zich in series als Julia’s Tango, Will & Grace en Sex and the City. What's next? Wijn voor kinderen? Breezers voor dieren?

Wat denk jij, gaat dit aanslaan?

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws