Sound Effects onderzoek

Partyscene Redactie | 30 maart 2007
headlines

Sta jij elke week in de clubs en op feesten, en kan de muziek je niet hard genoeg zijn? En heb je vervolgens de dag erop zo’n pieptoon in je oren? Lees even verder dan.
Halloooooo
Het ministerie van VWS heeft opdracht gegeven voor een pilot campagne ter preventie van gehoorschade in de uitgaansomgeving bij jongeren. Het Centrum Media en Gezondheid (CMG), in samenwerking met de GGD Amsterdam, ontwikkelde de pilot campagne Sound Effects. Om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoefte van de jongeren, is er via MSN al vooronderzoek uitgevoerd. Nu wordt dit onderzoek uitgebreid middels individuele interviews en focusgroepinterviews (beide face-to-face). Tijdens de interviews wordt aan jongeren gevraagd wat zij van het muziekvolume op uitgaanslocaties vinden, hoe zij denken over oordoppen, hoe zij informatie willen ontvangen etcetera. Een goede zaak dus, want als je oren eenmaal beschadigd zijn dan herstellen ze nooit meer! Als je meedoet met het Sound Effects onderzoek verdien je in ieder geval een bioscoopbon t.w.v. 7,50 euro en eventuele reiskosten vergoeding.

Dus ben je tussen de 16 en 30 jaar en ga je minimaal twee keer per maand naar een discotheek, poppodium, concert of een dance event, geef je dan op voor het Sound Effects onderzoek. Een aantal interviews zullen ook in groepen worden afgenomen en er wordt gezocht naar jongeren uit heel Nederland. Over de locatie van het interview wordt overlegd, en de interviews worden afgenomen in de maand april en zullen ongeveer een uur duren. Je kunt mee doen door een e-mail te sturen naar sound-effects@live.nl.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws