ID&T was bijna failliet

Partyscene Redactie | 20 januari 2006
headlines

duncanOnlangs saneerde ID&T het Release magazine helemaal en werd een groot deel van de redactie op straat gezet. Het bedrijf maakte naam met mega feesten als Mysteryland, Thunderdome en Innercity, dat dit jaar overigens ook een nieuwe koers ging varen. ID&T deed goede zaken en het geld stroomde binnen, maar de organisatie wilde zich vervolgens ook op andere doelen gaan richten. Het ID&T-magazine, dat later over ging in Release, werd opgericht en het bedrijf ging met het popfestival NJOY, een eigen radiozender (nu Slam FM) en een aantal horecazaken verder uitbreiden.

Maar die uitbreiding kostte meer geld dan het opleverde. Slam FM mocht alleen maar bepaalde muziek draaien en niet de hits die andere zenders ook draaiden. Er kwam een rechtzaak en de zender presteerde niet zoals de verwachting was. Hetzelfde gold voor NJOY, dat al helemaal in de steigers stond, maar op het laatste moment toch werd afgeblazen. Volgens Duncan waren ook Bloomingdale en Cineac geen succes. "Cineac beschouw ik als een van m'n grootste mislukkingen. Dat eerste jaar ging prima. Het tweede jaar ging matig en toen zag je 'm wegglijden. Ik heb me toen gerealiseerd dat horeca geen ding is wat je er even bij doet. De man moet er staan. Dat neem ik mezelf wel kwalijk," aldus de ondernemer in NL20. Ook de feesten werden vanwege de economische recessie minder goed bezocht. ID&T had zich dus eigenlijk moeten houden bij het geven van feesten, zo blijkt achteraf. Duncan in NL20: "We wilen totaalentertainment bieden met muziek als verbindende factor. Dat was ook het idee achter de mediapoot. Nou, de radio heeft ons bijna de kop gekost en het blad Release heeft in al die jaren nooit een euro opgeleverd."  

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws