Glen’s Gamereview

Partyscene Redactie | 28 november 2005

In Jak X: Combat Racing nemen we tijdelijk afscheid van het kleurrijke platform-genre en stappen we in een even bizarre fantasiewereld waar brute karts klaar staan om iedereen van de baan te racen, dan wel van de baan te knallen. So far, so good maar het klinkt niet echt heel verrassend natuurlijk. Er zijn immers al volop games waar de hoofdmoot van het spel bestaat uit het pakken van power-ups, het winnen van cups en het vrij spelen van nieuwe circuits en wagens. Toch weet Naughty Dog er een eigen draai aan te geven, wat er voor zorgt dat Jak X: Combat Racing een coole racer is geworden.

Zo kun je geheel in stijl van Jak & Dexter je karts pimpen met je verdiende geld. Er zijn zelfs onderdelen voor je scheurijzers die je zelf kunt tweaken. En het aanpassen van je bolide is absoluut een vereiste om alle cups te kunnen winnen. Zonder wat gesleutel zul je niet overal een gouden medaille weten te behalen. Er zijn tal van races en elk circuit heeft vaak een eigen racevariant variërend van circuit mode tot time trial en deathmatch. En een beetje variatie is best prettig!

Grafisch gezien past de game perfect binnen de wereld van Jak & Dexter. Alles bijzonder fantasierijk vormgegeven en ziet er erg strak uit. Het geluid is ook passend, evenals de grapjes die in de game verwerkt zijn. Naast singleplayer mode is het mogelijk om splitscreen met z’n tweeën te racen of online te gaan met z’n zessen. De online mode is goed uitgewerkt en zorgt voor voldoende replayvalue nadat je de singleplayer mode hebt uitgespeeld. Zodoende is Jak X een vermakelijke racegame, die ondanks dat ‘ie niet echt bijster origineel is, je wel degelijk aan de PS2 gekluisterd weet te houden.

Eindoordeel: 8-

jakx2