Partyscene Facts & Figures

Partyscene Redactie | 11 juni 2000
headlines







Doelgroep Partyscene
Partyscene is een communicatiekanaal voor een specifieke niche gaan vormen. Het Internet kenmerkt zich steeds meer als een niche-omgeving. Amerika heeft honderd miljoen inwoners en heeft de muziekzender MTV. MTV heeft slechts 300.000 kijkers per dag. Toch gaat de voorkeur van grote merken uit naar kleine televisiezenders als MTV in tegenstelling tot verschillende grote televisiestations die bij elkaar tientallen miljoenen kijkers per dag hebben. Hoe komt dat nu? Omdat hun doelgroep een duidelijk afgebakende doelgroep is. Je weet wie je bereikt als je op MTV adverteert. Dus soms is een niche-publiek beter dan een massa-publiek...

Partyscene kan headlines plaatsten waarin de merk/ product wordt meegenomen. Deze headline is te vinden op de homepage van Partyscene en zal 7 dagen op de site blijven staan. Hierbij is het wel van belang dat de organisatie zelf de informatie/ nieuws toestuurt naar de redactie van Partyscene. Als een headline wordt geplaatst op de homepage van Partyscene wordt deze intergraal overgenomen door andere mediapartners waarmee Partyscene een samenwerking heeft.

Partyscene kan de campagne op de volgende manieren redactioneel ondersteunen:
Redactionele aandacht via nieuwsbrief (45.000 leden)
Redactionele aandacht via www.partyscene.nl
Redactionele aandacht via www.msn.nl
Redactionele aandacht via www.ticketbox.nl
Redactionele aandacht via Sp!ts
Redactionele aandacht via Vodafone Live
Redactionele aandacht via KPN I-mode

Partyscene kan het evenement opnemen in de volgende agenda’s:
Opname agenda via www.partyscene.nl
Opname agenda via www.ticketbox.nl
Opname agenda via www.playboy.nl
Opname agenda via Maxim Magazine
Opname agenda via Sp!ts
Opname agenda via Vodafone Live
Opname agenda via KPN I-mode

Partyscene kan diverse actie’s middels prijsvragen op de volgende manieren promoten:
Prijsvraag via nieuwsbrief (45.000 leden)
Prijsvraag via www.partyscene.nl
Prijsvraag via www.msn.nl
Prijsvraag via www.ticketbox.nl
Prijsvraag via Vodafone Live
Prijsvraag via KPN I-mode

Rubrieksponsoring
Partyscene is een online magazine dat gekozen heeft voor een alternatief adverteermodel in de vorm van rubrieksponsoring. Inmiddels hebben al meerdere partijen gekozen voor deze alternatieve vorm. Bijvoorbeeld: Bacardi is terug te vinden in de Bacardi hotspots, Smirnoff heeft zich verbonden aan de rubriek party reports en Ticketbox aan de agenda. Zo wordt op subtiele wijze (brand-associative) de naam van de adverteerder verbonden aan een interactieve, eigentijdse rubriek. Een dergelijke rubriek kan ook worden ingezet voor kortere periode’s ter ondersteuning van campagne’s

Newsletter
Nieuw in ons dienstenpakket is de mogelijkheid om te adverteren via onze nieuwsbrief. E-mails worden verstuurd in HTML verrijkt formaat. De effectiviteit en leesintensiteit van een e-mail kan vele malen verhoogd worden door deze in HTML formaat te versturen. De HTML opgebouwde e-mail kan helemaal in de look & feel opgemaakt worden van de betreffende klant. Hiermee kan de klant meesurfen op een communicatie-uiting gericht op een zeer specifieke nichemarkt.

Frequentie: wekelijks op donderdag Oplage: 45.000

Voorbeelden:
Playboy newsletter

Pop-up & Button
Partyscene stelt haar pop-up en button op de homepage ter beschikking aan derden. Zo kan naar de wensen van de klant de pop-up of button volledig custom made geproduceerd worden. De technische kennis om dit te realiseren heeft Partyscene in huis.

Tarieven
Button homepage € 150,- per dag
Pop-up homepage € 125,- per dag
Banner € 35,- CPM
Skycraper € 50,- CPM
Geheel in look&feel € 0,08 per geregistreerde lid
Opname newsletter € 550,- per item
Redactionele bijdrage mediapartners € 1250,-

Mediapartners
Online mediapartners
msn.nlmsn.nl
partyscene news/ agenda 800.000

ticketbox.nl
Agenda 100.000

thebox.nl
partyscene news/ agenda 250.000

UPC/ Chello
partyscene news/ agenda vanaf maart 2004

playboy.nl
partyscene news/ agenda 200.000

Print mediapartners
Sp!ts
special news/ agenda 350.000

Free magazine
special news/ agenda 100.000

Indruk magazine
special news/ agenda 18.000

Memory magazine
special news/ agenda 131.000

Breeze
special news/ agenda 131.000

Beach magazine
special news/ agenda vanaf februari 2004

Urban magazine
special news/ agenda vanaf februari 2004

Maxime magazine
agenda 48.000

Overige mediapartners

KPN I-mode
partyscene 1-op-1

Vodafone Live
partyscene 1-op-1

Orange
partyscene 1-op-1 vanaf maart 2004

Nokia Dance Department
special news 300.000 per uitzending

Aanbevolen voor jou:
De Moto Z² Play: een modulaire smartphone

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws