Glen's Game Review: Baldur’s Gate, Dark Alliance II

Partyscene Redactie | 31 maart 2004

Wat sowieso goed is om te vermelden, is het feit dat de combinatie van RPG plus actie op dezelfde manier in dit tweede deel is verwerkt. Daarnaast zijn ook de look, feel en de prettige besturing behouden gebleven. Het draait dus nog steeds om draait in Dark Alliance II is het in mootjes hakken van allerlei monsters, dwergen, orken en ander gespuis. Uiteraard neem je na het afslachten van al deze duistere figuurtjes natuurlijk ook alle waardevolle spullen mee zoals geld, juwelen en wapens. Dat klinkt gezellig… Naast al deze vertrouwde ingrediënten heeft deze sequel natuurlijk ook tal van nieuwe features zoals vijftal nieuwe personages. Zo is er, naast een human barbarian, dwarven rogue, human cleric en een dark elf monk, ook een moon elf necromancer beschikbaar. Ieder met een eigen vechtstijl en sommigen met een speciale extra magische kracht. En ander nieuw onderdeel van het spel is de mogelijkheid om zelf wapens te laten ontwikkelen in de zogenaamde workshop. Een bijzonder handige feature, want als je de bij elkaar gevochten buit slim investeert, kun je de meest bizarre en heftige wapens laten smeden. Nadeel van de workshop is trouwens wel dat het ombouwen van de wapens niet echt in je voordeel uitpakt. Het kost vaak meer dan dat het uiteindelijk oplevert.

Baldur’s Gate: Dark Alliance II is een solide opvolger. Niet echt een revolutionair vervolg, maar wel een waardige evolutie van het eerste deel. De prettige gameplay in combinatie met de vertrouwde ingrediënten en de nieuwe elementen zorgen ervoor dat je wederom de wapens ter hand neemt om er eens lekker op los te hakken.

Eindoordeel 7,5

Baldur’s Gate: Dark Alliance II
Soort spel: third person action RPG