Glen's game review

Partyscene Redactie | 18 februari 2004

Deconstruction Derby Arenas
Platform: PS2
Ik bijt deze week het spits af met Deconstruction Derby Arenas, dat al enige weken in de shops ligt. Ik weet niet of je bekend bent met dit fenomeen, maar het komt op het volgende neer: je stapt in een stoere bolide om er vervolgens niet meer uit te komen voordat je alle andere coureurs op het circuit total loss hebt gereden. En dat leidt tot spectaculaire taferelen dames en heren gamers! Delen 1, 2 en Raw kwamen uit voor de PS One en leidden tot een grote schare trash-fans. Ik ben een van die fans, want ik houdt wel van een potje grof geweld op z’n tijd. Carmageddon was destijds niet voor niets ook niet van mijn PC te branden. Ik was dan ook blij verrast met het nieuws dat Deconstruction Derby z’n rentree zou maken op de PS2 in de vorm van Arenas.
Nu is het spel er en ben ik toch wel een beetje teleurgesteld. Het is niet meer wat het geweest is namelijk. Studio 33 heeft namelijk gekozen voor een meer arcade-gerichte race-aanpak. De upgrades die op de diverse circuits liggen zijn daar een goed voorbeeld van. Wacht eens even, een online optie. Cool. Op zich prima om dit spel geschikt te maken voor internetgebruik, maar waarom zijn al die fun-elementen voor het betere groepsvermaak verdwenen? Natuurlijk werden de graphics netjes opgepoetst, hetgeen er voor zorgt dat het spel er gladder maar ook minder trashy uitziet. Arenas heeft niet meer het ruwe karakter van vroeger. Deze vierde Deconstruction Derby speelt overigens wel prima en ik heb me ondanks de teleurstellingen toch ook wel vermaakt. Waarom? De Destruction Derby Bowl is namelijk wel behouden gebleven en hier ging het er ouderwets ruig aan toe!

Eindoordeel: 7