Het parfum 'Helvetica' is helemaal hip en ruikt naar niets. Letterlijk.

Jonas van der Meiren | 5 december 2013
lifestyle


Met de weeïge smaak van pepernoten, suikermuisjes en marsepein nog in je bek kun je alvast nadenken over het volgende familiefestijn: Kerst. Want ook dan zul je verplicht rond de kerstboom moeten met pa, moe, broertjelief en oma. En dan kun je maar beter zorgen dat er wat van jou tegen de groene dennenrakker leunt.

Wij hebben een mooie tip voor je: een parfum dat ruikt naar niks: Helvetica. Geloof ons, het is geen grap: al steek je je hele fok in de vloeistof, ruiken zul het je niet. Ondanks het gebrek aan geur is 'Helvetica' in alles een duur parfum. Voor niet minder dan 62 dollar (45 euro) bestel je een flesje en het ding oogt nog chique ook.

Niets anders dan water

De makers vinden dat wij mensen niet stinken en dus ook geen ander luchtje nodig hebben dan dat wat er uit onze zweetklieren gutst. Hun briljante marketingslogan luidt dan ook: 'Air. Water. You'. Het meest bizarre: feitelijk bestaat de 'parfum' uit niets anders dan – jawel - water.

De naam past trouwens goed bij het reukloze goedje: Helvetica is een in de jaren vijftig uitgevonden lettertype dat vooral niets moest uitstralen. Inmiddels is het bij alle Windows-nerds onder ons ook wel bekend onder de naam 'Arial'.

Helvetica is een uitvinding (als je het zo mag noemen) van het roodharige Amerikaanse designerhippieduo 'Guts & Glory'.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws