Snapchat gaat aan de slag met augmented reality

Ivo Mollemans | 28 december 2016
lifestyle

Snapchat

De ontwikkelingen van technologie blijven de gemiddelde consument verbazen en de manieren waarop de uitvindingen worden toegepast of gecombineerd met andere producten zijn soms nog verbazingwekkender. ‘The sky is the limit’ en dat is een uitspraak die wij zeker supporten. Er is zoveel mogelijk tegenwoordig en dat is allemaal binnen zo’n korte tijd gebeurt dat het moeilijk is om alles bij te houden.

Augmented reality

Het is voor de bedrijven achter de producten vaak moeilijk om de producten naar de consument te brengen voor een betaalbare prijs, maar door samen te werken met anderen komt dat vaak wel goed. Ook Snapchat gaat aan de slag met nieuwe technologie en deze keer in de vorm van augmented reality. Het principe van augmented reality is simpel, maar de uitvoering is ingewikkeld. Augmented reality maakt het mogelijk om virtuele objecten in 3d weer te geven alsof het echt voor je staat. Een bekend voorbeeld daarvan is Pokémon GO waarbij deze techniek werd gebruikt om Pokémons tot leven te wekken op de schermen van telefoons bij spelers.

LEES OOK: Apple's draadloze oortjes eindelijk in de verkoop

Snapchat ontdekt nieuw gebied

Het is dus niet zo verassend dat Snapchat interesse heeft getoond in deze techniek van projecteren. De manier waarop er interesse is getoond is wel opvallend. Het bedrijf heeft rond de 40 miljoen dollar betaald om Cimagine over te kopen. Dit startende bedrijf focust zich op augmented reality en het implementeren ervan in e-commerce. Snapchat heeft tot op zeker hoogte al gebruik gemaakt van deze techniek door het toevoegen van veel nieuwe filters waarmee je omgeving wordt aangepast (op je scherm althans).

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws