De opmerkelijke comeback van cultmerk Champion

Mark Hofman | 28 maart 2017
lifestyle

Vandaag de dag is Champion één van de tofste brands ooit, maar dat was het in de jaren '90 eigenlijk ook al. Hoe komt dat eigenlijk? Wij zochten het uit. 

Hoe Champion het tofste merk ooit werd 

Nadat het merk in de jaren '90 een gigantisch succes was, werden de sweaters van Champion amper nog verkocht in de 00's. De markt was volledig veranderd en Champion moest het opnemen tegen andere grote spelers in de sportkledingmarkt.

Maar ieder persoon die fashion maar een beetje in de gaten houdt zal niet verrast zijn dat het logo van Champion opeens overal weer opduikt. Champion was een grote speler op het gebied van sportkleding in de jaren '90 en wist de markt te domineren op een unieke wijze. Dat het 12 jaar geleden al plannen maakte voor een grote comeback verrast dus niemand. 

Manny Martinez, Champion's global brand ambassador, was destijds een stagiair: 

'It was a plan that started almost 12 years ago. I came in to Champion 12 years ago as an intern. My whole thing was to take it from an urban phenomenon to pop culture. Because that's what I always believed the brand was. That's what it meant to me as a kid. And that was my mission.'

Eén van de grootste redenen van de succesvolle comeback had te maken met de samenwerkingen die Champion deed. In de afgelopen jaren zagen we Supreme, Undefeated, Vetements, Monkey Time, A Bathing Ape, Wood Wood en Beams samen met Champion nieuwe kledinglijnen releasen. Het zorgde er niet alleen voor dat de naam Champion niet vergeten werd, maar liet ook zien waar het bedrijf toe in staat is. 

'I think we're in a golden hour. The brand doesn't actually need collabs right now. Not that we don't appreciate them, but now is when the brand can live on its own. When you see Kylie Jenner wearing the brand on her own, it's not because it's a collab. You see people wearing it because it's Champion. That's the beauty of it.'

Dus een plan wat 12 jaar geleden bedacht is, werpt in 2016/2017 zijn vruchten af. Iets was de mensen van Champion allang voorzien hadden. Dus als antwoord op de vraag: hoe werd Champion het tofste merk ooit? Door ontzettend goed te weten waar ze mee bezig zijn. 

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws