The Weeknd stopt samenwerking met H&M na aanstootgevende foto

Bart Remmers | 9 januari 2018
lifestyle

Beeld: H&M

Ophef na racistische foto van jochie in hoodie

De Canadese R&B-zanger The Weeknd stopt per direct zijn samenwerking met de Zweedse modegigant H&M. De reden: een wel erg misplaatste campagnefoto.

Coolest monkey in the jungle

Op een H&M-foto van een kinderkledinglijn staat een zwart jongetje in een groene hoodie met daarop de tekst 'Coolest monkey in the jungle'. Racistisch volgens de Starboy-zanger die zijn eigen kledinglijn (XO) had en te zien was in eerder campagnes.

Op Twitter ventileerde de Canadees zijn ongenoegens:

H&M snapt de ophef en kwam snel met een excuus naar buiten. 'We verexcuseren ons oprecht voor de aanstoot die een foto van een hoodie met opdruk bij mensen opwekte. We geloven in diversiteit en inclusie en zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te vermijden', aldus een woordvoerder van H&M.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws