SoundCloud reageert op schulden

Mark Hofman | 13 februari 2016
algemeen

Met meer dan 175 miljoen gebruikers wereldwijd zou je kunnen stellen dat SoundCloud het erg lekker doet en dat is ook zo, maar de cijfers liegen er niet om. Gisteren schreven we er al over: Soundcloud zit diep in de schulden, en daar heeft het platform nu een reactie op gegeven.

SoundCloud in de schulden

SoundCloud, het vanuit Berlijn opererende sociale audionetwerk, is al jaren lang een populair platform voor dj's en producers. Via het medium delen ze nieuwe tracks, remixes en mixtapes. Maar als het zo lekker gaat, waarom heeft het bedrijf dan meer dan 62 miljoen euro schuld? In het artikel van gisteren concludeerden we dat het voornamelijk te maken heeft met het feit dat de meeste gebruikers gebruik maken van de gratis dienst, en daar verdient het freemium-platform geen harde euro's mee.

Soundcloud reageert

Het bericht van de schulden van SoundCloud werd dusdanig veel gedeelt door de media, dat het platform eigenlijk wel moest reageren op de situatie. In een statement brengt het bedrijf vooral de positieve zaken naar buiten en worden onduidelijke zaken verhelderd. SoundCloud zelf ziet de zaken vooruit gaan en meldt dat het platform, met verschillende nieuwe samenwerkingen, er nog heel veel jaren zal zijn.

Lees het volledige statement hieronder:

'SoundCloud filed its 2014 accounts with Companies House. Beyond the full-year financials for 2014, which reflect those of a company in a strong growth stage, they show that, in 2015, we secured $77m of incremental capital, some of which came from our existing investors, demonstrating their belief in the future of the company, and the rest of which is a flexible credit line from Tennenbaum Capital Partners, an attractive option for companies like SoundCloud, who have a solid credit rating and are on a clear path to global success.

Since we began, we’ve been building a completely unique platform. SoundCloud users can discover more creators, at all stages of their careers, than anywhere else, and more music and audio: over 18 million creators are using the platform, sharing well over 110 million tracks, and reaching 175 million monthly active listeners. Additionally, comScore recently listed SoundCloud as being the 8th most popular app among millennials based on usage in the US.

Over the past year, we’ve continued to bring partners from the music industry onto SoundCloud. We’ve signed deals with PRS and UMG/UMPG, to add to the nearly 200 deals we’ve already signed, including those with Warner Music, Merlin and NMPA, as well as MCNs and independent creators. We’re focusing on enabling creators to get paid for their creativity, and on building a financially sustainable platform that our community can enjoy for years to come.'

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws