Universal Music Group koopt onderdeel SFX Entertainment

Thomas Keulemans | 28 mei 2016
algemeen

Uitverkoop bij SFX Entertainment houdt aan

Er lijkt maar geen einde te komen aan de berichtenstroom rond het in problemen verkerende SFX Entertainment. Gisteren werd bekendgemaakt dat The Universal Music Group een onderdeel van het in surseance van betaling verkerende SFX Entertainment heeft overgenomen. 

Fame House

De overname door The Universal Music Group betreft het marketingbureau Fame House. Het overnamebedrag bedraagt ongeveer een miljoen dollar. Bovendien neemt Universal ook nog eens zo'n 400.000 dollar aan schulden en andere passiva over van SFX. De overnamedeal speelde al een tijdje, maar werd gisteren definitief goedgekeurd door de rechtbank, waardoor de overeenkomst nu een feit is. Music Business Worldwide publiceerde het document direct na de uitspraak.

LEES OOK: Alda Events eist 24 miljoen van SFX Entertainment

Fame House maakte sinds 2011 onderdeel uit van SFX. Het marketingbureau houdt zich vooral bezig met het ontwikkelen van digitale marketingcampagnes en andere concepten. Bekende EDM-namen in de muziekbusiness voor wie Fame House dat deed zijn bijvoorbeeld Tiësto en Josh Wink, maar ook rappers Eminem en Ice Cube en rock-band Pearl Jam waren in het verleden verbonden aan Fame House.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws