Tomorrowland domineert social media

Ivo Mollemans | 12 augustus 2016
algemeen

Als er twee evenementen zijn dit jaar waar alle social media platformen bol van staan dan zijn het de Olympische spelen in Rio die nu bezig zijn en het EK Voetbal in Frankrijk. Toch heeft geen van deze evenementen een groter aantal zoekopdrachten gekregen dan de koploper: Tomorrowland. Tomorrowland is met 175 miljoen (!) bezoeken aan de officiële site van het festival de meest gezochte en bezochte website op het internet. In elk geval tot nu toe, want de Olympische spelen zijn nog bezig.

Statistieken

Het is drie weken geleden dat het festival is gehouden in België en er blijft maar gezocht worden naar het festival op internet. Er zijn 490 miljoen verschillende bronnen die iets met Tomorrowland te maken hebben of erover hebben gezocht. Dat zijn verschrikkelijk veel interacties voor één evenement dat drie dagen duurt. Hieronder staat een lijstje met de getallen van de meest populaire social media sites.

Facebook: +600.000 nieuwe volgers en 290 miljoen interacties

Instagram: +40.000 nieuwe volgers en 10.5 miljoen interacties

Twitter: +100.000 nieuwe volgers en 2.9 miljoen interacties

LEES OOK: Kijken: De Tomorrowland Aftermovie!

Tomorrowland’s live stream

Ook dit jaar had Tomorrowland een officiële live stream van het festival. Voor het eerst was deze ook in China te bekijken. Hierdoor stegen de nummers met 1.8 miljoen individuele kijkers. In totaal was er zo’n 13.7 miljoen keer gekeken naar de livestream, verdeeld over 4.2 miljoen apparaten. De volledige cijfers die Tomorrowland heeft behaald staan hieronder.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws