Vorige week verdween alle informatie op de social mediakanalen van Extrema Outdoor. Het langstlopende festival van het zuiden plaatste alleen een 21 seconden durende video van oude beelden van het festival dat inmiddels 21 edities achter de rug heeft. Wat door velen als een echte marketingstunt werd gezien blijkt nu een andere wending te krijgen. Extrema Outdoor en Aquabest hebben namelijk samen geen toekomst meer.
LEES OOK: Social media-accounts Extrema Outdoor verleden tijd
Jochem van Pelt van Aquabest liet weten dat het contract van Extrema Outdoor niet is verlengt, aldus This Is Our House. ‘We zijn een beetje uitgedanst samen’, gebruikt hij als omschrijving. Verder legt hij uit dat er een trend is in het houden van meerdaagse festivals. Vergunningen zijn hiervoor nog niet beschikbaar.
Directeur van Extrema Outdoor Marcel Mingers sprak ook naar aanleiding van het nieuws, al gaf hij weinig informatie prijs. ‘Ik kan er nog weinig over zeggen. Misschien gaat er wel iets gebeuren, ja. We zitten 21 jaar op die locatie, dat beslis je niet zomaar.’ De locatie kwam met name in opspraak toen via het Instagram-account van Extrema Outdoor de volgende foto werd geplaatst.