Foto via Rukes.com.
De merchandise van artiesten bestaat normaal voornamelijk uit kleding. T-shirts, petten, hoodie’s en allerlei andere accessoires gaan als warme broodjes over de toonbank, maar Major Lazer bracht hun merch naar een nieuw niveau door een samenwerking aan te gaan met Bacardi.
Samen met dit gigantische drankmerk hebben ze een nieuwe smaak ontwikkeld die wordt beschreven als ‘het hebben van een warme, zijden kern met tropisch fruit, ceder, amandelen en vanille noten’. Daarnaast is de rum zowel voor als na het verouderen gefilterd. Het verouderen ervan duurt minimaal drie jaar.
LEES OOK: Socials Today: de pornosnor van Lil'Kleine en de zwoele blik Martin Garrix
De samenwerking met Bacardi kwam niet uit de lucht vallen. Het is de favoriete drank van het trio bestaande uit Diplo, Walshy Fire en Jillionaire en bij bijna elke studiosessie is wel een fles aanwezig. Ook heeft de connectie van Major Lazer met het Caribische gebied ervoor gezorgd dat Bacardi een logische partner was.
‘We’ve worked with Bacardi to create this unique blend, something that we feel really embodies The Sound of Rum and links rum and music in a way that’s never been done before.
We’re down with working with people who want to accelerate what we want to do musically, invest in our ideas, and create cultural moments and memories. Bacardí rum has been in the studios with us for ages and is part of the island vibe that inspires our sound, so the partnership comes from a deeper, more meaningful place.’
De Bacardi is in Amerika per fles te bestellen voor 20 dollar, maar deze is helaas nog niet wereldwijd verkrijgbaar. Een internationale lancering stond wel in de planning, maar voor wanneer precies is nog niet duidelijk.