
Foto: EA
De eerste ‘Star Wars: Battlefront’ werd positief ontvangen door de fans en spelers. Uiteraard kon een tweede deel niet uitblijven en op 17 november zal ‘Battlefront ll’ uitgebracht worden. Helaas kreeg EA een hoop boze reacties vanwege de hoge kosten voor het vrijspelen van de meest iconische figuren uit Star Wars zoals Darth Vader nadat de beta van het spel beschikbaar werd gemaakt.
Om deze personages te kunnen gebruiken in de game moet de speler namelijk eerst minimaal 40 uur gespeeld hebben. Een hoop tijd, maar als alternatief kun je de karakters ook met credits kopen in het spel. Omgerekend kost dat zo’n 80 dollar per personage en dat vinden de fans, en gelijk hebben ze, belachelijk.
LEES OOK: Het is officieel: er komt een Star Wars tv-serie
In een reactie op Reddit kwam EA met een alternatief, maar die comment kreeg al heel snel een hoop downvotes. Omdat EA geen slechte naam wil krijgen zijn ze bezig met een oplossing en dat houdt in dat de kosten omhoog gaan. Het kopen van personages is goedkoper gemaakt en er hoeven minder uren gespeeld te worden.
You keep talking, and we’ll keep listening.
— EAStarWars (@EAStarWars) 13 november 2017
Today, we’ve drastically reduced the cost of hero unlocks in #StarWarsBattlefrontII. Learn more: https://t.co/H6m6ywGMAh pic.twitter.com/fJoJqWDRmo
“There’s been a lot of discussion around the amount of in-game credits (and time) it takes to unlock some of our heroes, especially Luke Skywalker and Darth Vader. Unlocking a hero is a great accomplishment in the game, something we want players to have fun earning. We used data from the beta to help set those levels, but it’s clear that more changes were needed.
Based on what we’ve seen in the trial, this amount will make earning these heroes an achievement, but one that will be accessible for all players. It’s a big change, and it’s one we can make quickly. It will be live today, with an update that is getting loaded into the game.”