OPHEF! Rapper beschuldigt Heineken van racisme

Bart Remmers | 27 maart 2018
algemeen

Is de 'Sometimes Lighter Is Better'-campagne racistisch?

De Amerikaanse rapper Chance the Rapper (goede naam, ook) is boos op Heineken. Niet omdat het gouden vocht te duur of niet lekker is, maar de Amsterdamse bierbrouwer zou racistisch zijn.

Que? Het gaat om een commercial rondom nieuw  light-bier die onder meer in de States - en niet bij ons - te zien is geweest. In het spotje zien we een barman die een biertje over een bar laat glijden richting een dame met lichtgekleurde huid. Maar eerst passeert het gerstenat enkele donkergekleurde mensen. De pay-off van het filmpje? 'Sometimes Lighter Is Better'.

Meer views genereren

Tsja. Dat lijkt vragen om moeilijkheden, zeker in de US of A. 'Ik denk dat sommige bedrijven express racistische advertenties lanceren om zo meer views te genereren', aldus de rapper op Twitter. Check de tweet om Chance zijn verdere ongezouten opinie.

Wat is jouw mening? Is het Heikenen-spotje racistisch? Heeft Chance the Rapper een punt of hebben we het hier over een storm in een koud glas Heineken?

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws