Afrojack: van dj naar keiharde ondernemer

Ruben den Boer | 10 januari 2019
algemeen

Afrojack

Afrojack geldt al jaren als een van de grootste Nederlandse dj’s, zeker als je naar buitenlandse bekendheid gaat kijken. Al dat succes brengt echter meer mee dan alleen maar geld en faam: Afrojack moest een keiharde ondernemer worden. 

Toen Nick van de Wall a.k.a. Afrojack definitief doorbrak ging het opeens heel hard. Optredens over de hele wereld, het geld dat binnenstroomt, interviews en fotoshoots voor verschillende bladen en zijn naam overal. Niemand kan dat allemaal in z’n eentje, dus werd Afrojack al snel verantwoordelijk voor een heel team: hij werd een echte ondernemer. 

Afrojack en ondernemerschap

In zijn ondertussen al bijna 10 jaar aan ondernemerschap heeft hij heel wat wijze lessen overgehouden. Zo heeft hij mensen moeten leren vertrouwen, wat hij heel lastig vond. ‘De enige manier waarop dit werkt, is om honderd procent eerlijk en open tegen elkaar te zijn.’ Zei de dj tegenover Business Insider. Daarnaast heeft geleerd altijd neutraal te blijven, dat wil zeggen: niet impulsief of egocentrisch handelen. 

LEES OOK: Afrojack valt voor charmes kleindochter Lamborghini-oprichter

Dat hij zijn ego en beslissingsproces strikt gescheiden moet houden heeft Afrojack op de harde manier moeten leren. In 2011 weigerde hij namelijk zijn naam te laten vermelden in de credits van het nummer ‘Titanium’ van David Guetta en Sia uit 2011. Afrojack wilde niet als een sell-out overkomen en besloot dat hij anonieme wilde blijven.

Zo blijkt maar weer: dj zijn vergt meer dan alleen muziek kunnen maken. Een stukje ondernemerschap is ook onmisbaar voor een succesvolle carrière. Afrojack kan het weten.

 

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws