Het muziekplatform SoundCloud was een aantal jaar geleden bijna failliet vanwege hoge kosten. Ondanks alle tegenslagen heeft het toch weten te overleven en dat resulteerde afgelopen jaar zelfs in een recordomzet voor het platform.
Met $200 miljoen was het financieel een goed jaar voor SoundCloud. Toen SoundCloud in 2016 het betaalde SoundCloud Go lanceerde om meer geld te verdienen ging dat gepaard met gigantisch hoge kosten en daardoor was er bijna geen geld meer. De jaren daarna heeft het echter elk jaar de kosten weten te verminderen met 50% per jaar en daardoor kwam er weer meer geld binnen dan dat eruit ging.
LEES OOK: Gelijkspel na uitspraak in de rechtszaak van Spinnin’ Records tegen Martin Garrix
Ondanks de financiële groei is SoundCloud nog geen geduchte concurrent voor Spotify en Apple Music. Waar SoundCloud echter gigantisch gewaardeerd voor wordt is de mogelijkheid voor artiesten om makkelijk hun muziek te kunnen verspreiden en promoten. Naast de aanpassingen aan het platform heeft SoundCloud ook Repost Network overgenomen om meer inzicht te krijgen in statistieken en analytische gegevens.