
Afgelopen jaar haalde SoundCloud een recordomzet en je zou zeggen dat dat betekent dat er geïnvesteerd kan worden in nieuwe functies. Gelukkig is er ook geïnvesteerd in een nieuwe functie, maar of dat ook de beste functie is valt te betwijfelen.
LEES OOK: SoundCloud haalde afgelopen jaar een recordomzet van $200 miljoen
De streamingservice heeft namelijk Stories geïntroduceerd en veel gebruikers vragen zich dan ook af hoe dat SoundCloud gaat helpen. De functie werkt hetzelfde als bij sociale media als Instagram, maar het is onduidelijk hoe het muziekplatform daar profijt van gaat hebben. De afgelopen jaren is de content die op SoundCloud staat een grote wir war geworden. Het is vaak moeilijk om kwalitatief goede muziek op je feed te krijgen zonder dat er een hoop rotzooi tussen staat als gevolg van het reposten en algoritme van de streamingsdienst. Stories zou er wel voor kunnen zorgen dat je meer focust krijgt op artiesten die je volgt en waarvan je wel de muziek in je feed te zien wil krijgen.
everyone: i wish SoundCloud would get their shit together
— Jadū Dala (@jadudala) January 30, 2020
SoundCloud: how bout SoundCloud stories?
everyone: what? no
SoundCloud: pic.twitter.com/bvOzB7xFOc