Review: Hardwell - United We Are remixed

Etiënne Slijpen | 14 december 2015
blogs

Begin 2015 releaste Hardwell zijn album United We Are. Nu de hype rond het album een beetje is afgenomen, knalt Robbert van de Corput er nog eventjes een remixed versie van dat album erin. Het originele debuutalbum van Hardwell topte wekenlang de Beatport charts en kreeg maar liefst tien miljoen streams op Spotify alvorens de iTunes Top 10 gekraakt werd. Om dit succes te vieren bracht Revealed Recordings (Hardwell’s label) artiesten zoals Armin van Buuren, Bingo Players, W&W, Chocolate Puma bij elkaar om voor vuurwerk te zorgen op dit album!

Het album is een mix van bijna alle genres uit de dance-scene. Zo zijn de remixes van W&W, Bingo Players en Kura vooral gericht op progressive en electro house. Terwijl Dave Winnel, Pep & Rash en Chocolate Puma het met het eigenzinnige steeds populairder wordende future house genre doen. Maar ook het hardere werk zoals hardstyle is terug te vinden op dit album.

Voor mij persoonlijk sprong de plaat ‘Where is here now’ eruit, origineel een samenwerking tussen Funkerman en Hardwell. Deze werd geremixt door Franky Rizardo. Het origineel was al een verrassing in het repertoire van Hardwell vanwege de diepte van de plaat maar, Franky brengt het geheel naar de techhouse kant. Een lekkere dansbare plaat waar de unieke sound van Franky in verwerkt is.

Naast de plaat van Franky Rizardo vallen bij mij de drie future house remixes op: van Dave Winnel, Chocolate Puma en het duo Pep & Rash. Bij alle drie de platen hoor je de herkenbare zang uit de originele tracks gecombineerd met de unieke sounds van alle drie de producers. Waar in de dance-scene de laatste tijd een verschuiving zichtbaar is van de commerciële stroming richting de meer underground house zoals future house, deephouse en techhouse, kunnen we stellen dat Hardwell met zijn muziek ook in deze genres scoort.

Als kers op de taart voegde Hardwell zijn laatste single ‘Mad World’ in samenwerking met Jake Reese nog even toe! Weer een typische Hardwell plaat met mooie vocalen en een ontzettend lekkere beat!

Wanneer je even snel alle remixes voorbij wil horen komen raden we je aan de minimix te luisteren. Alleen de hoogtepunten zijn aan elkaar gemixt waardoor je een goed overzicht krijgt van de platen op het album: