Hoeveel uur breng je jaarlijks op festivals door in de rij voor muntjes of kluisjes bij de kassa? Waarschijnlijk veel meer tijd dan je lief is. Bij de festivals die Apenkooi Events organiseert is dat probleem voorgoed voorbij.
De organisatie kiest ervoor over te stappen naar mobiel betalen met behulp van een app, zo meldt het AD. Organisaties als ID&T (Mysteryland, Thunderdome), Mojo (Lowlands) en Buro Pinkpop volgen de ontwikkelingen op de voet.
Apenkooi Events deed afgelopen jaar onderzoek naar de bezoekers van het festival. Maar liefst 74 procent van alle bezoekers geven de voorkeur aan direct elektronisch betalen bij de bar, zo bleek uit het onderzoek. Apenkooi Events organiseert festivals als DGTL, STRAF_WERK en Pleinvrees.
In de toekomst hebben bezoekers van deze festivals, naast van pinpas en creditcard, de mogelijkheid gebruik te maken van hun smartphone als betaalmiddel. Het eerste festival waarop dat kan, is DGTL in het paasweekeinde (18-20 april).