Indiegame Strike Vector gaat de ballen uit je broek blazen

Jonas van der Meiren | 23 december 2013
headlines


 Oke, we geven toe: dat weten we niet duizend procent zeker, maar een ding staat vast: de nog niet gereleasde game Strike Vector ziet er te gek uit. En dat mag je gerust een knappe prestatie noemen, want deze game komt niet van een groot softwarehuis, maar van het negen man sterke Ragequit. Strike Vector is door hen in slechts vijftien maanden in elkaar gezet. Als je onderstaand filmpje bekijkt, is dat nauwelijks voor te stellen en feitelijk zetten ze daarmee grote gamebouwers dezer aarde flink voor schut.

In januari komt de sci-fi shooter via Steam in een open beta, wat zoveel betekent dat je het volgende maand (tijdelijk) een ruwe versie gratis kunt spelen. Wij houden deze game in ieder geval scherp in de gaten en wie weet eindigt-ie volgend jaar zomaar in onze 'best of'-lijstjes.

Strike Vector is gemaakt door onder andere Paul Chadeisson, die ook meewerkte aan games als Remember Me. Ook Pierre-Etienne Travers heeft aan de knoppen gezeten, en die man is onder meer mede-verantwoordelijk voor Heavy Rain.

Genoeg geluld, kwijlen maar. Zet wel even de video in full-hd en op volledige grootte.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws