Art of Dance brengt Pacha naar China

Eveline Meijer | 4 september 2014
headlines


Pacha_Tour_ChinaPacha komt naar China met de Pacha On Tour in Beijing. Het wereldberoemde house-merk heeft verschillende nachtclubs, een hotel en de Pacha Collection & Accessories lijn. Samen met Art of Dance wordt de tour georganiseerd.

Eerste feest

Op 6 september is er voor de eerste keer een Pacha-feest in China. Met artiesten als Glowinthedark, Dexter, Bite-size Buddha en Basestring krijgt het Aziatische land een geweldig eerste Pacha party. Er geldt slechts één belangrijke regel: geen slippers en Hawaï- of voetbal t-shirts. Voor de Nederlandse fans van Pacha is er slecht nieuws: het Pacha Festival is hier al geweest.

Kinderschoenen

In China wordt de club- en dance-scene steeds groter. Ivar Moens, CEO van Art of Dance, besloot naar Azië te gaan nadat de organisatie successen boekte in Europa. Hij vertelt: 'Nederland heeft met haar wereldberoemde dj's en evenementen een sterke reputatie op het gebied van edm terwijl in China deze branche nog in de kinderschoenen staat. In samenwerking met vooraanstaande Chinese organisaties creëren we hiermee bij het Chinese publiek een totaal nieuwe beleving van uitgaan. De markt die we alleen in Beijing en Shanghai al bedienen is drie keer zo groot als heel Nederland, daar liggen nog een heleboel kansen.'

Pacha_Party

Art of Dance

Art of Dance, één van de grotere Nederlandse organisatoren van dance-events, heeft al eerder Pacha events georganiseerd in binnen- en buitenland. De organisatie heeft ook een eigen merk: Release. Dit merk is door City Weekend Beijing uitgeroepen tot 'best party of the year 2014'. De winnaar van deze titel wordt gekozen door het publiek. In begin jaren '90 werd het bedrijf opgericht en tegenwoordig organiseert Art of Dance tussen de twintig en dertig grote feesten in Europa. Hier horen onder andere Pacha Festival, Masters of Hardcore, Free Festival en Dominator bij.

Pacha

Pacha begon in Sitges in 1967. Het bedrijf maakte de hippie-tijd in de jaren '70 actief mee en kwam toen aan in Ibiza. Als logo hebben ze twee kersen, die volgens het bedrijf de hippe stijl en vrije geest van de mediterrane levensstijl meegeeft.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws