Robert-Johnson doet voortaan aan antireclame

Partyscene Redactie | 20 februari 2007
headlines

Duitse club pakt luxeprobleem aan

Top-dj’s als Richie Hawtin, Ricardo Villalobos en Sven Väth hebben er al legendarische marathonsets gedraaid. En het publiek komt van heinde en verre. Club Robert-Johnson in het Duitse plaatsje Offenbach kan de enorme toestroom van bezoekers niet meer aan, dus heeft het management van de club een antireclamecampagne ingeluid.

Offenbach is een industriestadje nabij Frankfurt am Main, en oogt op het eerste gezicht een tikkeltje slaapverwekkend. Verscholen in de plaatselijke haven bevindt zich een vooruitstrevende clubVoortaan wordt de programmering van de Robert-Johnson niet meer van tevoren bekend gemaakt. Wat in Nederland onmogelijk is, lijkt gewoon te werken in Duitsland. De nieuwsgierige muziekfreaks moeten het op de website van de club doen met fragmenten van sets van de geboekte dj’s. De muziek, daar gaat het om. Niet de namen van populaire dj’s. Dat zegt eigenaar Ata op de website van het Duitse Raveline.

Offenbach is een industriestadje nabij Frankfurt am Main, en oogt op het eerste gezicht een tikkeltje slaapverwekkend. Verscholen in de plaatselijke haven bevindt zich een vooruitstrevende club. Doordeweeks is deze Robert-Johnson een sportkantine, maar in de weekenden worden de gevulde koeken en fristi ingeruild voor bier en wodka en vinden er grenzeloze clubavonden plaats.

Menig club besteedt de nodige aandacht aan zaken als design, danseressen en aankleding, maar niet de Robert-Johnson. De muziek en de sfeer, daar gaat het om. Een paar gekleurde tl-balken, zes tv-schermen en een uitmuntend geluidssysteem, meer heb je niet nodig om een clubnacht te laten slagen. Deze formule, vergelijkbaar met die van de Rotterdamse club Herr Zimmermann, heeft misschien wel de toekomst. Wat denken jullie?

More info: Robert-Johnson

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws