MySpace shop

Partyscene Redactie | 5 september 2006
headlines

Een beetje artiest zit tegenwoordig op MySpace. Niet alleen artiesten die al een platencontract op zak hebben, maar ook artiesten die dat niet hebben. Met name voor beginnende dj’s, producers en bandjes is de site een uitkomst. Je gooit er je eigen tracks op en voor je het weet zijn die de hele wereld over gegaan. En het kan maar zo dat je er goede contacten aan over houdt. MySpace gaat het lot nu een handje helpen. De website gaat bands en artiesten zonder platencontract de kans geven hun muziek online te verkopen.

De artiesten mogen zelf bepalen wat er voor hun nummer betaald moet worden. MySpace hoopt hiermee uit te groeien tot één van de grootste online muziekwinkels ter wereld. De artiestenstal is er al, want het aantal artiesten dat hun muziek op de website zet is met drie miljoen dus al gigantisch. Daarnaast zijn er ook al talloze gebruikers, waardoor de afzetmarkt er ook al is. De tracks worden als mp3 aangeboden, zonder copyright. Daarmee kunnen ze op zo goed als alle digitale spelers beluisterd worden. Ook moeten er speciale fanpagina’s van artiesten komen, waarop de nummers verkocht kunnen worden. MySpace vraagt voor die distributiekosten wel een kleine vergoeding aan de acts. MySpace wil op deze manier ook de concurrentie aangaan met marktleider iTunes. Duik dus weer achter je apparatuur en jas er een kneiter van een hit uit. Ga je toch nog rijk worden als artiest.

Kijk voor meer info op www.myspace.com.        

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws