Glen\'s Game review

Partyscene Redactie | 26 oktober 2005

marvel nemesisGlen's Game review: Marvel Nemesis - Rise of The Imperfects

Soort spel: beat-m-up
Platform: PS2 / Xbox / GameCube / GB / PSP

Liefhebbers van Marvel comics opgelet! Diverse Marvel helden zijn de console ingekropen zodat jij een lekker potje met ze kan knokken! Dus trek je Spidey-pak aan en ga de strijd aan met het kwaad.

Het verhaal van Marvel Nemesis - Rise of The Imperfects is een vrij standaard comic-verhaaltje. New York is onder voet gelopen door een bende aliens onder leiding van de gestoorde wetenschapper Niles van Roekel. Van Roekel heeft uitaard allerlei snode plannetjes. Uiteindelijk wil hij, met de hulp zijn zes supersterke Imperfects, de aarde overheersen. Niets staat hem in de weg, zo lijkt… behalve de helden uit het Marvel Universe natuurlijk! Dit verhaal vormt de flinterdunne plot voor een bruut en donker vechtspel.

marvel nemesisIn Marvel Nemesis - Rise of The Imperfects kun je onder andere vechten met Spider-man, Wolverine, Daredevil, Elektra, The Thing, Venom en vele anderen uit de Marvel-stal. Daarnaast kun je ook met de verschillende Imperfects aan de slag. Elke held heeft zijn eigen vechttechnieken toebedeeld gekregen en beschikt natuurlijk ook over een aantal allesvernietigende superpowers. Handig om te weten is het feit dat de knoppencombinaties voor de verschillende moves voor elk personage nagenoeg hetzelfde zijn. Dat is voor de diepgang natuurlijk killing, maar voor de speelbaarheid een pluspunt. Uiteraard kan dit na een tijdje spelen er wel weer voor zorgen dat de verveling toeslaat. In de verschillende interactieve omgevingen kun je je tegenstanders door muren heen gooien, ze bestoken met objecten die her en der rondslingeren en de ruimtes in je voordeel laten werken. Dit onderdeel is prima uitgewerkt en zorgt voor de nodige dosis extra chaos.

marvel nemesisDe belangrijkste single player game is Story mode. Deze spelvariant voelt een beetje aan als oldschool fighting games als Double Dragon. Je kiest een personage en vervolgens mep je jezelf door een aantal verschillende levels heen die voorzien zijn van talloze alien scumbags. Via Story mode speel je ook tal van leuke extra’s vrij zoals Marvel animatiefilmpjes, extra personages en trading cards met info over de verschillende Marvel characters. Een must voor de echte Marvel-liefhebbers! Toch is dit eenpersoons hart van de game ook gelijk diens tekortkoming. Je moet namelijk keer op keer door dezelfde levels heen om alles vrij te spelen. En dan komen we vrij snel weer aan bij de verveling. Het ontbreekt in Marvel Nemesis - Rise of The Imperfects een beetje aan afwisseling. Mocht je uitgekeken zijn op de single players games, dan biedt EA gelukkig ook nog toegang tot een aantal zeer solide multiplayer games.

Eindoordeel: 7