22 Amsterdamse Nachtclubs verenigd in Unitelife

Partyscene Redactie | 1 januari 2005
headlines

Unitelife; voor het eerst in de geschiedenis worden alle nachtclubs van een wereldstad een weekend lang verenigd tot n. Ongeacht het deurbeleid, de muziekstijl of doelgroep (gay of straight, chique of alto, jong of oud) toegang tot n is toegang tot allen.

Op zowel de vrijdag als de zaterdag kunnen bezoekers clubhoppen bij tweentwintig dansgelegenheden: 11, Hotel Arena, Cock Ring, Dansen bij Jansen, Escape, Exit, Jimmy Woo, Korsakoff, Marcanti-Kingdom, Melkweg, Ministry, More, NL Lounge, Odeon, Panama, Paradiso, Rain, Sugar Factory, Supperclub, Suppercruise, The Mansion en The Zebra.

Het systeem is als volgt; in het weekend van vrijdag 9 en zaterdag 10 september 2005 verkopen alle deelnemende Amsterdamse clubs/dansgelegenheden als entreebewijs een polsbandje voor 17,50. Met dit polsbandje kunnen bezoekers op zowel de vrijdag als zaterdag gratis naar binnen bij alle deelnemende clubs en krijgt men voorrang op de rij van mensen zonder bandje. De afzonderlijke programmering van de clubs blijft gehandhaafd zodat de identiteit van de iedere club gelijk is aan normale weekenden en Unitelife een rele afspiegeling is van de diversiteit in het Amsterdamse nachtleven.

De Taxicentrale Amsterdam (TCA) steunt het project door een groot aantal taxis bij de deelnemende clubs in te zetten en de gasten (met polsbandje) voor 2,50 per persoon tussen de deelnemende clubs te vervoeren.

Doel van het Unitelife initiatief is het promoten van Amsterdam als uitgaansstad. De vaak gescheiden scene-tjes binnen het bestaande clubpubliek worden gestimuleerd eens verder te kijken en met de Museumn8 als voorbeeld wil Unitelife daarnaast een nieuw publiek met de Amsterdamse clubscene in contact brengen. Tegelijkertijd wil Unitelife Amsterdam duidelijk maken dat het hier niet alleen een hardwerkende en eerlijke branche betreft maar tevens een serieus te nemen bedrijfstak die ook in economisch en sociaal opzicht essentieel is voor de stad.

De diversiteit in het aanbod binnen de clubscene zal centraal staan in de omvangrijke promotiecampagne rondom Unitelife. De campagne promoot de Amsterdamse clubscene in zn totaliteit zowel bij het bestaande uitgaanspubliek als bij de overige Amsterdammers. Boomerang Media en verscheidene promotieteams verspreiden 75.000 magazines (A6 formaat) met alle informatie over het project, de Bizon Mediagroep plaatst een zeer omvangrijke postercampagne in groot Amsterdam, alle combino trams vertonen commercials van Unitelife, in alle toonaangevende uitgaansbladen en partysites worden advertenties geplaatst, een aantal grote partyorganisatoren en alle deelnemende clubs mailen digiflyers naar hun ledenbestanden en in de TCA taxis wordt vanaf augustus de samenwerking tussen Unitelife en TCA gecommuniceerd.

In alle uitingen staat de website van Unitelife (www.unitelife.nl) centraal. Deze website (begin juli in de lucht), geeft algemene informatie over het project en bevat links naar de sites van alle deelnemende clubs.

Unitelife is in samenwerking met de Gemeente Amsterdam (oud wethouder financin en EZ Frits Huffnagel) opgezet en wordt onder meer gesteund door Hannah Belliot (wethouder Cultuur en Lokale Media), en Anne Lize van der Stoel (stadsdeelvoorzitter, horeca en openbare orde en veiligheid). Naast de Gemeente werkt het marketingbureau van onze hoofdstad; Amsterdam Partners (I Amsterdam) eveneens actief mee aan het initiatief en wordt het project gesteund door de Stichting Nachtwacht Amsterdam (de nachtburgemeester) en Koninklijke Horeca Nederland.

Het Amsterdamse organisatiebureau Om de Haverklap Produkties - onder meer bekend van clubfeesten als De Club en Paleis Soestdijk - is initiatiefnemer van Unitelife en verantwoordelijk voor de organisatie.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws