Glen's Game Review: James Bond 007, Everything Or Nothing

Partyscene Redactie | 24 maart 2004

Er is vanalles veranderd en verbeterd in deze nieuwste Bond game. Zo zijn de third-person spelmomenten bijvoorbeeld gevarieerder. Ja, je leest het goed. De first-person mode is ingewisseld voor een third-person. Hierdoor voel je je trouwens net dat beetje meer Bond. Naast de bekende shoot-outs, kunnen we nu ook echt knokken met de bad guys. Naast het speur en- sluipwerk, vlieg je natuurlijk ook in helicopters en scheur je in flitsende auto’s en op razendsnelle motoren. Zoals het hoort in een goed Bond-verhaal, zijn ook in Everything or Nothing vele coole gadgets te vinden zoals de Q-spider waarmee je kunt spioneren, je persoonlijke Porche Cayenne die onzichtbaar kan worden gemaakt, een zeer handige rapelling-gadget waardoor je muren kunt beklimmen en een supersnelle motor met raketten en machinegeweren. De lijst met acteurs die hebben meegewerkt, is zeer indrukwekkend: Pierce Brosnan, John Cleese, William Dafoe, Heidi Klum en Judi Dench hebben bijvoorbeeld hun medewerking verleend. Het is ook goed om te weten dat bekende Bond-scenario schrijver Bruce Feirstein achter het verhaal van deze game zit. Hierdoor wordt de overall 007-feeling alleen maar groter. Ook de graphics van Everything or Nothing zijn superieur. Van prachtige omgevingen tot filmische special effects, alles is aanwezig.

Minpuntjes van deze game zijn de wat teleurstellende multiplayeropties en de grafisch wat matige tussenfilmpjes. Verder is Everything or Nothing gewoon een overheerlijke Bond-game. Dat er nog maar veel 007-games van dit kaliber mogen verschijnen!

Eindoordeel 8,5

James Bond 007: Everything Or Nothing
Soort spel: action adventure