DJBroadcast Magazine : nieuw gratis magazine

Partyscene Redactie | 1 januari 2005
headlines

DJBroadcast Magazine is een nieuw Nederlands magazine voor electronische muziek en uitgaanscultuur, dat verspreid wordt in een oplage van 25.000 stuks via vinylspeciaalzaken, Bijenkorfs Chill Out en een aantal hippe kledingzaken in de Randstad. DJBroadcast Magazine verschijnt tweemaandelijks, telt 64 pagina's en is gratis.

DJBroadcast Magazine richt zich tot iedereen die iets heeft met dansmuziek en uitgaanscultuur, en bericht over het hele spectrum aan dansstijlen: van downtempo tot hardstyle. Het tijdschrift wordt voor een groot deel volgeschreven door deejays en producers - mensen die het hart van de scene vormen. Een greep uit het medewerkersbestand: Dana, Rasheed Benjamin Brown, Robert Feelgood, Predator, DJ Promo, Jay Samuel, Jeroenski, Monte La Rue, Camilo Perales, Edgarage, Didier Stijn, Greg van Bueren, Enrico Riva, Lock 'n Load, Ambient Daan, Emjay, Zomar, Bart Skils en nog vele anderen.

DJBroadcast Magazine is underground en rauw. DJBroadcast Magazine is breed en covert alle stijlen van electronische dansmuziek. DJBroadcast Magazine is muziek en club culture. DJBroadcast Magazine is de vinger aan de pols van clubland. DJBroadcast Magazine is gn inhoudsloze life-style.

Het eerste nummer van DJBroadcast Magazine telt ondermeer interviews met Jeff Mills en Sander Kleinenberg, portretten van filmcomponist Ennio Morricone en DJ/producer Jamie Anderson, en een uitgebreide special over de populairste dansstijl van dit moment, hardstyle. Daarnaast telt ieder nummer van DJBroadcast Magazine recensies van vinyl, CD's en DVD's; een portret van een danslabel; DJ charts van internationale top DJ's; columns; een studio-rubriek; en een club- en feestagenda.

Hoofdredacteur Victor Bakhuis: "DJBroadcast Magazine voorziet in een brede behoefte onder liefhebbers van dansmuziek aan een informatiebron die recht doet aan de wortels van de scene, de underground. Er zit een breed gat tussen wat de gevestigde media en life-style magazines doen aan dansmuziek
en wat er aan creatieve uitingen in de scene gebeurt. Dat gat is met het verdwijnen van het tijdschrift Bassic Groove alleen maar groter geworden. DJ Broadcast Magazine wordt gemaakt door en voor de scene. Het komt voort uit de dans underground, maar preekt niet alleen voor eigen parochie - het
hele dansspectrum komt aan bod. Dat 'grass roots' karakter van het tijdschrift blijkt ook uit de presentatie: DJBroadcast Magazine is geen gelikte glossy, maar een gratis informatiebron gedrukt op krantenpapier."

Het redactieteam van DJBroadcast Magazine bestaat uit: Victor Bakhuis (hoofdredactie en sales/marketing), Eric van den Bogaard (hoofdredactie), Tijmen Vooges (redactie DJ Guide) en Alfred Bos (eindredactie).

DJBroadcast Magazine is een initiatief van het in 1998 door Rene Diks opgerichte communicatiebureau De Rebellenclub, dat eerder o.a. de Camel Party Flights en Islander organiseerde. De Rebellenclub is tevens de uitgever van de jaarlijkse DJ Guide (editie 2004 verschijnt in juni) en initiatiefnemer van website DJBroadcast.nl, waarop iedere werkdag nieuws en informatie over Nederlandse en buitenlandse dansmuziek wordt verspreid.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws