DJ Fanclub duikt in de wereld die reclame heet

Partyscene Redactie | 29 april 2002
headlines




De reclamewereld:
De wereld waarin alles mooi, goed, lief en goedkoop is?

Afgelopen donderdag vond er in de voormalige Stork-fabriek aan de Tsaar Peterstraat een reclame-prijs-uitreikings-avond plaats. Net zoiets als “De Gouden Kabouter Awards” maar dan in plaats van kabouters, leeuwtjes. “Gouden Loekies”. Op deze avond werden prijzen uitgereikt voor de “beste reclames”. (Net zoiets als de LSDA, maar dan heet het ADCN.) Dat een en ander onder het genot van een drankje en hapje zou geschieden mogen duidelijk zijn. Maar hoe zit het met dat rare idee, dat al die “snelle” reclame-boy’s (Boy’s! Meiden zijn er alleen om mooi te zijn!) hele pakken coke in de neus jagen? Verdomt, ik was nog geen minuut binnen en daar had ik al een schep onder de neus. Hmmmm...
Hoe zit het dan met die hapjes? Snuiven en eten is toch geen “hippe” combinatie?
Enfin, genoeg over dat drugsgedoe.

DJ Fanclub duikt in de wereld die reclame heet.
De wereld waarin alles mooi, goed, lief en goedkoop is?
Mooi?
Nou nee, niet écht...
Lelijk decortje op het VIP podium, waar de prijsuitreiking plaats vond. Het moest geloof ik een hippe lounge voorstellen. Een soort NL (Nieuwezijds Lounge!), maar leek meer op een bruine kroeg...

DJ Fanclub duikt in de wereld die reclame heet.
De wereld waarin alles mooi, goed, lief en goedkoop is?
Goed?
Nou nee, niet écht...
Wat een flut presentatie. Om in slaap te vallen! En tevens zeer flauwe, leuk bedoelde tussenfilmpjes. Dat moeten reclame boy’s toch veel beter kunnen? Na deze saaie veel te lang durende uitreiking kwam er gelegenheid tot dansen enzo, onder deskundige leiding van Wannebe A Star & Miss B-have, Joost van Bellen en Roog met MC Miss Bunty. Nou dat zat goed! Daar kon niks mis mee gaan, dachten wij... Ondanks deze top-DJ-line-up bleef de dansvloer redelijk leeg. Wat was het geval? De hele meute had zich massaal op de bars gestort teneinde zo snel mogelijk, zo veel mogelijk drank tot zich te nemen.

DJ Fanclub duikt in de wereld die reclame heet.
De wereld waarin alles mooi, goed, lief en goedkoop is?
Lief?
Als je ellebogenwerk lief wilt noemen!
Jezus, wat een onbeschofte boeren zijn die reclame boy’s. Niet te geloven! De reclame-wereld is een keiharde concurrentie wereld en dat werd gedemonstreerd bij het bier scoren. Niet alleen het aloude duwen en trekken, maar ook het gewoon “pakken wat je pakken kan” principe werd hier massaal toegepast.Het resultaat: Overspannen barpersoneel en stakende glazen ophalers, met als gevolg in no time een nijpend “glazen te kort”!

DJ Fanclub duikt in de wereld die reclame heet.
De wereld waarin alles mooi, goed, lief en goedkoop is?
Goedkoop?
Om deze prijsuitreiking mee te mogen maken moest wel ff 215 EURO worden betaald. Niet écht goedkoop, dus! Omdat ik niet zoveel geld heb om dat soort uitspattingen te kunnen veroorloven en ik voor PartyScene wél elke week met een stukkie moet komen heb ik me vermomd als glazen-ophaler om op deze wijze gratis mijn “undecover” journalistiek te kunnen bedrijven.
Moest snotverdorie wel de hele avond glazen op halen...



“Biertje?”
“Nee! Laat maar zitten!”

Undercover

(toegevoegd:29-04-2002/12:05)

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws