Op vijfjarige leeftijd begon
Ayalah Bentovin op de piano. Het duurde niet lang voor ze ook de viool, saxofoon
en bas onder de knie had.
Jaren later maakte ze als Sister Bliss furore.
Cream, Gatecrasher en Ministry of Sound zijn slechts een paar clubs waar de
blonde dj draaide. Daar ontmoette zij ook Rollo, de producer waarmee zij hits
als Live’s a bitch en Sister Sister. De laatste is zelfs prominent aanwezig in
de meeste Pete Tong sets. Natuurlijk kennen we Bliss ook als n van de
oprichters van Faithless. Dat is waar deze razend drukke en creatieve dame haar
tijd tegenwoordig mee vult. Faithless en haar eigen dj sets. Afgelopen nacht was
het zover. Nadat ze met Faithless een kort maar lekker concert had verzorgd, gaf
Bliss acte de presence in de Melkweg. De hooggespannen verwachtingen werden
helemaal waargemaakt. In een hoog tempo bracht de multi-instrumentalist de zaal
in extase. De Melkweg, rommelig omdat naast Earth ook 30 jaar Oor werd gevierd,
ging na een paar volledig uit zijn dak. Reguliere Earth bezoekers konden samen
met overgebleven Oor medewerkers als Hans Dulfer en Carry hun geluk niet op.
Bliss hield de zaal ook in extase. Geen dode punten in haar set, geen terugval,
niets. De blonde godin bleef haar beats de broeierige ruimte in sturen. Zeer
geconcentreerd was ze aan het werk. Daar waar andere dj’s als Tisto en Johan
Gielen graag de clown uithangen en voortdurend bezig zijn het publiek te
vermaken met hun guitige fratsen achter de boot, daar keek Bliss bijna niet op
van haar dj gear. Razendsnel vlogen haar handen over de knoppen, hard rende ze
van plaat naar draaitafel. Een gedreven persoonlijkheid die het publiek meenam
naar grote hoogten. Als ik de set van Bliss in n woord zou moeten omschrijven,
dan komt alleen “geil” in me op. Geil, vanwege de uitstraling van Bliss. Geil,
vanwege haar opzwepende muziek. En vooral ook geil vanwege het ruime aantal
knappe vrouwen, normaal gesproken op de vingers van n hand te tellen bij
Earth, die zeer erotisch bleken te dansen. Geil.Op vijfjarige leeftijd begon
Ayalah Bentovin op de piano. Het duurde niet lang voor ze ook de viool, saxofoon
en bas onder de knie had.
Jaren later maakte ze als Sister Bliss furore.
Cream, Gatecrasher en Ministry of Sound zijn slechts een paar clubs waar de
blonde dj draaide. Daar ontmoette zij ook Rollo, de producer waarmee zij hits
als Live’s a bitch en Sister Sister. De laatste is zelfs prominent aanwezig in
de meeste Pete Tong sets. Natuurlijk kennen we Bliss ook als n van de
oprichters van Faithless. Dat is waar deze razend drukke en creatieve dame haar
tijd tegenwoordig mee vult. Faithless en haar eigen dj sets. Afgelopen nacht was
het zover. Nadat ze met Faithless een kort maar lekker concert had verzorgd, gaf
Bliss acte de presence in de Melkweg. De hooggespannen verwachtingen werden
helemaal waargemaakt. In een hoog tempo bracht de multi-instrumentalist de zaal
in extase. De Melkweg, rommelig omdat naast Earth ook 30 jaar Oor werd gevierd,
ging na een paar volledig uit zijn dak. Reguliere Earth bezoekers konden samen
met overgebleven Oor medewerkers als Hans Dulfer en Carry hun geluk niet op.
Bliss hield de zaal ook in extase. Geen dode punten in haar set, geen terugval,
niets. De blonde godin bleef haar beats de broeierige ruimte in sturen. Zeer
geconcentreerd was ze aan het werk. Daar waar andere dj’s als Tisto en Johan
Gielen graag de clown uithangen en voortdurend bezig zijn het publiek te
vermaken met hun guitige fratsen achter de boot, daar keek Bliss bijna niet op
van haar dj gear. Razendsnel vlogen haar handen over de knoppen, hard rende ze
van plaat naar draaitafel. Een gedreven persoonlijkheid die het publiek meenam
naar grote hoogten. Als ik de set van Bliss in n woord zou moeten omschrijven,
dan komt alleen “geil” in me op. Geil, vanwege de uitstraling van Bliss. Geil,
vanwege haar opzwepende muziek. En vooral ook geil vanwege het ruime aantal
knappe vrouwen, normaal gesproken op de vingers van n hand te tellen bij
Earth, die zeer erotisch bleken te dansen. Geil.