MTV neemt TMF over

Partyscene Redactie | 4 november 2001
headlines



Vorig jaar begon MTV met een speciaal op Nederland gerichte programmering met vj’s als Romeo. De reden was duidelijk. MTV zag zich sinds TMF zes jaar geleden van start ging, in rap tempo voorbijgestreefd worden door het Nederlandse achterneefje. De Nederlandse presentatie, de Nederlandse clips, de Nederlandse bandjes en de Nederlandse TMF Awards; ze sloegen in toenemende mate aan bij het Nederlandse publiek.
Pas in september vorig jaar voerde MTV een koerswijziging door in een poging om het verloren marktaandeel terug te winnen. Maar VJ Romeo wist het kijkerspubliek van MTV (aandeel 0.2 procent) ook niet te heroveren. TMF heeft op dit moment een aandeel van zo’n 0.5 procent. Dit lijkt weinig maar de kijkers zijn jong en dat vinden de adverteerders weer interessant. MTV heeft beloofd de tachtig medewerkers van TMF ongemoeid te laten. Wat er met Romeo gaat gebeuren is nog onbekend.

(toegevoegd: 11-04-2001/10:54)

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws