Daft Punk en The Weeknd previewen nieuwe track

Ivo Mollemans | 23 september 2016

Een aantal dagen geleden ging er bericht rond dat Daft Punk weer bezig is met iets nieuws. Het ging hierbij om een eventuele samenwerking met zanger The Weeknd. Sindsdien hadden we er niks meer van gehoord totdat er een officiële preview online kwam op iTunes.

Starboy

Het nummer is tot onze grote verbazing geen samenwerking geworden waaraan beide artiesten evenveel hebben meegedragen. Althans, in de titel staat ‘ft.’ oftewel ‘featuring’. Bij een samenwerking staat er meestal ‘and’. Er is echter een logische verklaring voor te vinden. Het nummer is namelijk de titelsong van het nieuwe album van The Weeknd dat op 26 november uit zal komen. Het nummer heeft dezelfde titel als het album: Starboy.

Daft Punk is het nog niet verleerd!

Het nummer begint met een experimentele intro, ondersteund door een beat en basslijn. Als de vocalen van The Weeknd krijg je de intro dat het nummer meer richting de pop muziek zal gaan. De instrumenten geven weg dat dit juist totaal niet het geval is. De beat van de intro blijf je het hele nummer lang horen en tijdens het refrein zijn er vocalen te horen die met een zogeheten vocodor bewerkt zijn zoals we die van Daft Punk kennen. Over het algemeen is het een erg chille track geworden en als de rest van het album ook zo klinkt, dan zal het zeker geen teleurstelling worden!

Hopelijk is dit niet het enige materiaal dat we van Daft Punk te horen krijgen deze tijd. De heren hebben voor het laatst in 2013 nieuwe muziek uitgebracht. Het album Random Acces Memories heeft toentertijd goed gescoord met het nummer ‘Get Lucky’ en ook de rest van het album werd zeer gewaardeerd door fans.

De onofficiële, volledige versie is hieronder al te beluisteren.