Norman Jay presents Good Times 7 (Resist)

Partyscene Redactie | 17 september 2007
music

DJ met een neusje voor goede muziek

Intro: Norman Jay is een dj met veel gezichten. Meestal is dat een aanbeveling; een uiteenlopende muzieksmaak is over het algemeen een pre voor een dj. Maar bij Norman Jay ligt het iets anders. Want naast zijn voorliefde voor ouwe soul, obscure disco en moddervette funk, vliegt hij ook geregeld uit de bocht met platte pannenkoekenmuziek. Altijd spannend dus, met Norman.

Genre: Muziek voor Good Times!

Op de alweer zevende Good Times-compilatie komen beide kanten van Norman Jay aan bod. Maar godzijdank overheerst de Norman Jay die we het liefst horen.Bijzonderheden: De twee gezichten van Norman Jay komen treffend tot uiting op de vrijdagavond tijdens het Southport Weekender. Al sinds jaar en dag krijgt hij daar twee sets toebedeeld: een houseset en een ‘Good Times set’. Waar hij in de Powerhouse zijn publiek verveelt met en mix van ‘Put your hands up voor Detroit’ en ‘Lola’s Theme’, laat hij later op de avond in de kleine Connaisseurs Corner horen dat hij het nog steeds kan: de dansvloer gek krijgen met ouwe, vergeten pareltjes.

Op de alweer zevende Good Times-compilatie komen beide kanten van Norman Jay aan bod. Maar godzijdank overheerst de Norman Jay die we het liefst horen. En dat is een dj met een neusje voor hele goeie muziek. Dat hij zijn pappenheimers kent is duidelijk: Eddie Kendricks, Nina Simone, D-Train, Fela Kuti en Shalamar, gegarandeerde schoten in de roos. Maar ook als hij wat dieper digt in zijn platencollectie is het raak: mooie Northern Soul van The Velvelettes, een leuke versie van ‘Can't keep from crying sometimes’ en het onbezorgde en toepasselijke ‘Bringing back the good times’. Naast golden oldies, is er ook ruimte voor nieuw werk: 4Hero, Nicole Willis & The Soul Investigators, Joy Denalane en de waanzinnige ‘Grass is Greener’ van Modaji en ‘Agua Y Luz’ van Sasso.

Tot zover geen vuiltje aan de lucht. Echter zou Norman Jay zichzelf niet zijn als hij zijn selectie niet zou ontsieren met flauwe houseplaten als ‘Keep on trying’ van Antoine Clamaran en ‘Only You’ van Charles Dockins. Jammer en absoluut onnodig.

Hoogtepunt: Meer dan genoeg, met Sasso’s ‘Agua Y Luz’ als uitschieter.

Dieptepunt: Wederom gaat Norman de fout in met een aantal houseplaten. Wordt het niet eens tijd dat iemand hem vertelt om het compileren van housemuziek aan anderen over te laten?

Twijfelgeval, aanrader of bagger: Aanrader.

Oordeel zelf: luisteren naar Good Times 7.

Als je dit goed vindt, luister dan ook eens naar: Good Times delen 1 tot en met 6. Dus ook deel 5.

Love2Party-interview Norman Jay

Norman Jay

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws