Netflix wil meer interactieve films en series zoals Bandersnatch maken

Ruben den Boer | 18 januari 2019
nieuws

Netflix Bandersnatch

Ondertussen heeft bijna ieder en z’n oma de Black Mirror-film Bandersnatch wel gezien. In deze film maakt de kijk z’n eigen keuzes en bepaalt zo hoe het verhaal (af)loopt. Dat smaakt bij Netflix naar meer, zij willen vaker dit soort interactieve films en series uitbrengen. 

‘We zijn van plan om veel meer interactieve series en films als Bandersnatch te maken en zijn dan ook druk bezig de mogelijkheden te onderzoeken’, verteld Greg Peters, hoofd productie bij Netflix, enthousiast tijdens een webcast. Ook de chef content van de streamingdienst ziet interactieve content wel zitten, hij denkt dat het interactieve format enorm veel nieuwe mogelijkheden biedt. Hij laat weten al met veel andere filmmakers gesproken te hebben die ook ‘niet kunnen wachten om te gaan onderzoeken wat er allemaal wel niet mogelijk is.’ 

LEES OOK: Steve Carell van The Office werkt aan nieuwe Netflix-serie

Netflix's Brand Manager-systeem

Voor Bandersnatch - een film die eigenlijk 90 minuten duurt - is z’n 5 uur aan content gefilmd. Dit zorgt ervoor dat er enorm veel verschillende verhaallijnen en zijsporen zijn die je als kijker kunt kiezen. Om z’n interactieve film of serie in goede banen te leiden ontwikkelde Netflix het Branch Manager-systeem. In de toekomst wil Netflix dit systeem vaker gebruiken voor het maken van films en series.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws