Wordt je concert verschoven of geannuleerd en heb je je kaartje bij Ticketmaster gekocht? Je geld krijg je terug, maar de bijbehorende servicekosten niet. Dit mag officieel niet en is zelfs in strijd met de wet, zeggen de Autoriteit Consument & Markt en de Consumentenbond.
LEES OOK: Martin Garrix volop bezig met nieuwe muziek
Concerten worden vaak verplaatst. Vaak omdat een artiest ziek is, of domweg omdat een concert snel uitverkocht is en men meer wil verdienen met een grotere zaal op een andere datum. Heb je een kaartje gekocht, maar kan je niet op de nieuwe datum? Dan kan je je geld terugvragen via de site van Ticketmaster. Hier krijg je echter te horen dat je de servicekosten niet terugkrijgt. Ticketmaster zegt dat dit zo is omdat ze dat in hun algemene voorwaarden hebben verwerkt, maar klanten hebben juridisch gezien gewoon recht op een volledige teruggave.
De Consumentenbond raadt gedupeerde klanten aan om via verschillende social media kanalen te klagen, omdat bedrijven via zo’n kanaal geen slechte naam willen en dan eerder geneigd zijn geld om alsnog het geld terug te geven. Worden je kosten hierna nog steeds niet teruggegeven, dan kun je een klacht indienen bij de Consuwijzer van de Autoriteit Consument & Markt.