Review: Defqon.1 Weekend Warriors compilation

Peter Güldenpfennig | 5 juli 2013
onbekend

Langzaamaan begint Defqon.1 2013 een herinnering te worden. Een hele zoete herinnering, want wat was het vet! Gelukkig dus dat we deze herinnering met regelmaat lekker weer naar boven kunnen halen met de Weekend Warriors 4-dubbelaar.

DEFQON1 CoverCD 1: Hardstyle > Mixed by Frontliner

De eerste cd, een hardstyle-mix door Frontliner, is al meteen een schot in de roos. Van begin tot het eind word je getrakteerd op het beste wat hardstyle te bieden heeft. 'Destroyer of Worlds' van Noisecontrollers hakt er lekker in, alsmede Gunz for Hire met het epische 'Gangsters Don't Dance' in de remix. Uiteraard mag het thema van Frontliner zelf niet ontbreken en voor eenieder die er bij was tijdens de afsluiting op de zaterdag, weet dat dit nummer het dik verdient het thema te zijn. 'Weekend Warriors' wint de mix wat ons betreft (toegegeven, Code Black komt wel dichtbij met het fantastische 'R.E.V.O.L.U.T.I.O.N.').

CD 2: Hardcore > Mixed by Endymion

Op cd twee is het de beurt aan Endymion. In tegenstelling tot Frontliner openen zij wel meteen met het thema-nummer, uiteraard in de vorm van de Endymion-remix. Waarom ook subtiel beginnen als een klap van een kickdrum recht in je ballen zo lekker voelt? Precies.

Het gaat de hele plaat heerlijk door, wie zegt dat hardcore dood is, leeft zelf al een tijd niet meer. Hardcore is relevanter dan ooit en Endymion, zelf ook al weer ruim 15 jaar bezig, begrijpt dit als geen ander.

We horen veelzijdig werk van publieksfavoriet Angerfist, altijd fijn en bijna altijd goed. In dit geval wel. D-passion staat meermaals in de mix en dat zijn toch wel enkele hoogtepuntjes, of hij nu samen met Promo iets maakt ('The Process') of een eigen track presenteert ('Blacklist' in de remix), het is altijd de moeite waard. Opvallendste track? Nosferatu met het ietwat bizarre 'Dr. Shitkickaz' wat zich heel snel ontpopt als een 'he gaaf, draai nog eens!'-track.

CD 3: Qult > Mixed by Geck-e

Cd nummer drie is een Qult-mix. Voor de 'uninitiated': het betreft hier een mix van diverse elektronische stijlen voorzien van flinke subs. Je houdt ervan of je vindt het niks. Wij horen tot die eerste groep, want diversiteit komt uiteindelijk ieder genre ten goede, ook de hardere stijlen.

En dus ramt Geck-e zijn mix vol met keuzes waar je eerst even van op je hoofd staat te krabben (Kill Frenzy met 'Booty Clap', een 'what in the fucking shit???'-momentje) wanneer je vervolgens mee staat te rammen op een banger als 'Fusion' van Delayers & Acti.

Een heerlijke mix, chaotisch en somds wat verbijsterend. Toch brengt Geck-E het er goed vanaf. Meer hiervan a.u.b.. En dan liefst met nog meer eigen werk van Geck-e. Want het haast industriële 'Thumb' is op de Clublife-redactie dé favoriet in deze mix!

CD 4: The Sound of Defqon.1

We eindigen met The Sound of Defqon.1, cd nummertje vier. Het betreft hier een samenkomst van stijlen. Je kan het al raden, het is een waar overzicht van wat Defqon.1 een bezoeker te bieden heeft. Veelzijdig en perfect voor die typische kippevelmomentjes. Als je je afvraagt waar we het over hebben heb je 'Above the Sky' van Juized nog niet gehoord. En dat is maar een van de voorbeelden. Hoe je het ook went of keert, deze compilatie is een must-have voor de liefhebber van de hardere stijlen. Voor bezoekers van Defqon.1 een fantastische herinnering aan een geweldig weekend, en voor de thuisblijvers een treurige herinnering aan wat ze hebben gemist. Maar uiteindelijk kan iedereen tevreden zijn met deze compilatie, zolang je je speakers maar op 10 zet!

Wil je hem hebben?