Likeurmerk Neuken Original krijgt op zijn flikker vanwege fucking betutteling

Partyscene Redactie | 5 januari 2018
Weird

Eén ding is zeker, humor hebben de makers van de likeur Neuken Original wel. Het moet haast wel begonnen zijn als grap, en dat ze zichzelf niet te serieus nemen blijkt wel uit slogans als ‘het leven is een kwestie van nemen en genomen worden’ en ‘noem je dit nou sex on the beach of Neuken op het strand’.

Betutteling

Maar zoals altijd in ons calvinistische landje moet iemand er aanstoot aan nemen en andermans lol verzieken. In dit geval is het de Nederlandse alcoholbranche die er aanstoot aan neemt en de Reclame Code Commissie (RCC) die de lol moet verzieken. Op basis van een klacht oordeelde de RCC dat de promotie van de likeur in strijd zijn met de bepalingen in de Reclamecode. De commissie valt vooral over de naam van de drank en de seksgrappen in de verschillende reclame-uitingen, bijvoorbeeld op Facebook.

Alcoholbranche geen fan van Neuken

De klachten kwamen vanuit de alcoholbranche. Zo ziet Joep Stassen van de branchevereniging SpiritsNL het drankje het liefst uit de winkels verdwijnen. ‘De Nederlandse Gedistilleerd sector staat voor verantwoorde alcoholconsumptie en verantwoorde marketing. Deze uitingen passen daar absoluut niet bij.’

De RCC ‘adviseert’ het bedrijf achter Neuken likeur om de naam te veranderen en op ene andere manier promotie te maken. De commissie heeft niet de macht het bedrijf daartoe te dwingen.  

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws